גרינברג הורה לבצע קיצוץ של 30% מהשעות הנוספות של עובדי העירייה
יו"ר ועד העובדים אל שלמה מגיב באיפוק ומקווה לנהל מו"מ על הנושא
פורסם בתאריך:
ראש העיריה רמי גרינברג הורה לחשבי האגפים בעירייה לבצע קיצוץ רוחבי של 30% בשעות הנוספות ושעות הכוננות בקרב עובדי העירייה, במסגרת העבודה על התקציב לשנת 2020.
נכון לשעה זו, לא ידוע מי הם העובדים ששכרם יקוצץ.
גורם בעירייה מסר כי בין העובדים שיפגעו מדובר בעובדים וותיקים שעובדים בעירייה שעבדו עוד עם ראשי ערים קודמים.
המידע שהגיע למסדרונות העירייה גרם לחשש רב בקרב העובדים שמא יפגע שכרם.
כזכור, לפני כשנה, מעט לאחר שראש העירייה נכנס לתפקידו, דיווחנו גם כן על כוונה לקצץ בשכר העובדים.
יו"ר העובדים אלי שלמה מסר ל"פ"ת עכשיו": בשנה שעברה גם בוצע קיצוץ רוחבי ולאחר מו"מ עם ראש העירייה הצלחנו להחזיר את מרבית השעות ואפילו עובדים קיבלו שכר שלא קיבלו בעבר, כך שאני מאמין שלאחר מו"מ עם ראש העירייה, העובדים לא ייפגעו."
מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "עם כניסתו לתפקיד, ראש העיר רמי גרינברג החל בתהליך רה ארגון, שלא נעשה כמותו בארץ, אשר מטרתו לייעל את המערכת העירונית ולאפשר השקעה רחבה יותר בתושבי העיר. מדובר בכסף ציבורי אשר מיועד לרווחת התושבים מתוך מטרה לצמצם את ההוצאות המיותרות ולאפשר את ההוזלה בתשלומי ארנונה – שנה אחר שנה ברציפות. תוצאות המהלך הורגשו כבר בשנת 2019 ויורגשו ביתר שאת גם בשנת התקציב הקרובה. כך, בשונה מרוב הארגונים והרשויות אשר מראים בדר"כ על גידול בהוצאות השכר בכל שנה, עיריית פתח תקוה תראה על קיטון.
נציין כי מעבר לחיסכון במשאבים, רה הארגון מחזק את המערכת העירונית בכך שעובדים טובים מתוגמלים בהתאם והשירות לתושב עולה בכל הפרמטרים. נדגיש כי מדובר במהלך חוצה ארגון ובוודאי שלא מדובר באיפה ואיפה כלפי עובד זה או אחר. בניגוד לנוהג שהיה קיים בעבר, שהחלוקה היתה על פי הקרבה "לצלחת", הסיווג בשעות הנוספות והכוננויות נעשה אך ורק על פי צרכי המערכת. יחד עם זאת, כפי שהיה עד כה, כל הליך ההתייעלות יעשה בתיאום ובשיתוף פעולה עד כמה שניתן. זאת מתוך מטרה כי פתח תקוה תהפוך להיות הסיירת של הרשויות המקומיות בכל הארץ ותושבי העיר יקבלו את המקסימום הניתן."


תגובות
יואל | 23:39 23.11.19