כבר שבועיים ויותר מהדקים את שכר העובדים בעיריית פ"ת - ארגון העובדים הוציא מכתב
מצמצמים עובדים זמניים, נוקטים בפעולות שמשמעותם הקטנת שכר. ועד העובדים לראשונה הוציא מכתב למנכ"ל העירייה.
פורסם בתאריך: נכתב על ידי:
אי שקט בעירייה לאחר שראש העירייה רמי גרינברג נכנס לתפקידו, לאוניד סמוליאנוב סמנכ"ל לארגון ומשאבי אנוש שלח למנהלי המינהלים והאגפים בעיריית בפתח תקווה ובו הודיע על צמצום שעות נוספות לכלל העובדים בניכוי רוחבי של 30% מסך השעות המאושרות לעובדים, במסגרת הכנה לתקציב 2019.
התגובה לא אחרה לבוא, אלי שלמה, יו"ר ארגון העובדים שלח מכתב תגובה לסמוליאנוב ובו נכתב:
"אני רואה בחומרה רבה כי חרף העובדה שארגון העובדים התריע מפני צעדים חד צדדיים וחרף התחייבותו של ראש העיר לפעול בשיתוף פעולה מלא עם ארגון העובדים, ממשיכה הנהלת העירייה בסורה ופועלה באופן חד צדדי.
כך נמנעה הנהלת העירייה מלדון עם ועד העובדים בכל הנוגע לקיצוץ שעות נוספות רוחבי, ואף לא קיימה את חובת ההיוועצות לה היא מחוייבת על פי דין, תוך שהינך מודיע לכלל המנהלים ליישם את הקיצוץ האמור.
אוסיף, כי קיצוץ זה אשר נעשה באופן רוחבי, פוגע בעיקר באוכלוסיית עובדים קשיי יום המשתכרים שכר נמוך ואשר ביצעו את השעות הענוספות במסגרת תפקידים ואשר סייע להם בקיום היומיומי. עובדים אלו ביצעו בין היתר את השעות הנוספות בעבודה בימי השישי, מתוך היעדר ברירה, בשל מצבם הכספי הרעוע.
אבהיר כי ככל שהעירייה תמשיך בדרך של נקיטת צעדים חד צדדיים, יאלץ ארגון העובדים לפעול גם הוא בדרך זו ולנקוט בצעדים ארגוניים חד צדדיים מטעמו, ללא מתן התראה מראש.
תגובת לשכת ראש העיר
ראש העיר לא מתעלם מהחשש של עובדים מסויימים מפני פגיעה בתוספת לשכרם, אך יחד זאת יובהר כי בשנים האחרונות נעשה שימוש מופרז ושלא לצורך בשעות נוספות, שעות כוננות והחזקת רכב, כחלק מהטבות שכר למקורבים פוליטיים ולא לפי צורכי התפקיד.
בימים אלה, כחלק מתהליך ההתיעלות ושמירה על הקופה הציבורית, הוחלט כי שעות נוספות ושעות כוננות המשמשים כמרכיב להגדלת השכר, ינתנו לעובדים לפי צורך התפקיד וצורכי המערכת.
נכתב על ידי
אסף פרידור
B.A בממשל, המרכז הבינתחומי בהרצליה. M.A במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח: שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף הציבור.


תגובות
מורן | 20:46 12.12.18