נערה שלפה סכין לעבר עובדת סוציאלית במחלקת רווחה בעיריית פתח תקווה
נערה הגיעה למחלקת רווחה בעירייה תחת השפעת סמים, שלפה סכין יפנית לעבר עובדת סוצייאלית ואיימה עליה. זהו מקרה חמישי של אלימות נגד עובדים סוצייאלים בחודש האחרון בלבד ברחבי הארץ. לא תתקיים היום קבלת קהל במחלקת רווחה. צילום להמחשה
פורסם בתאריך:
תקרית אלימה אירעה אתמול (ראשון) ביחידה לטיפול בנוער במחלקת הרווחה בעיר, כאשר נערה תקפה עובדת סוציאלית ואיימה עליה בסכין.
העובדים במקום ששמעו את צעקות העובדת הסוציאלית, מיהרו לסייע לה.
הנערה נעצרה והוגשה נגדה תלונה למשטרה.
יו"ר איגוד העובדים הסוצייאלים ענבל חרמוני מסרה ל"פ"ת עכשיו":
"זהו מקרה חמישי של אלימות נגד עובדים סוצייאלים בחודש האחרון בלבד.
איגוד העובדים הסוציאליים הניח כבר לפני למעלה משנה על שולחן משרד האוצר תוכנית מוגנות ארצית לעובדות ועובדים סוציאליים.
בימים אלה מוקמת יחידת האבטחה הארצית, תחת משרד הרווחה.
זה מעט מידי ומאוחר מידי.
אנחנו דורשים תקצוב מלא להפעלת התוכנית כולה לפני שמישהי חו"ח תירצח.
בימים אלה אנחנו מחדשים את המאבק שלנו, על תנאי העבודה שבייחוד כעת אחרי הקורונה, או בין הגלים, הם בלתי אפשריים:
עומס קיצוני, מחסור בעובדים בגלל שכר נמוך, והמון פניוות חדשות.
המערכת זקוקה לעוד תקציבים וזו דרישתנו.
כל המצב הנ"ל מביא גם למצבי אלימות רבים וקיצוניים."
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר באירוע חמור שבו נערה אשר הגיעה לטיפול, ככל הנראה תחת השפעת סמים, שלפה סכין יפנית על אחת העובדות הסוציאליות באגף הרווחה וצעקה לעברה. בעקבות כך אנשי הצוות במקום השתלטו על הנערה והיא הועברה לטיפול המשטרה.
לאור המקרה, ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, הנחה את הגורמים הרלוונטיים לעשות כל הנדרש כדי לקדם את נושא מוגנות העובדים הסוציאלים וכן לקבל עדכונים מהישיבה שתתקיים בנושא מחר בהשתתפות גורמי האגף, נציגי איגוד העו"ס, מפקחת הנפה ומפקחת משפחה וילד בקהילה. בתוך כך, יתקיימו מחר גם ישיבות הסברה וריענון נהלים במחלקות אגף הרווחה בעירייה בהשתתפות העו"סים במחלקות.
כמו כן בשל חומרת הנושא, ראש העיר הנחה שלא לקבל קהל בשעות בהן תתקיים אסיפת ההסברה. עיריית פתח תקוה והעומד בראשה ילווה את העובדים הסוציאלים ככל שידרש וינתן מענה לכל צורך שיעלה."


תגובות