"מתווה החזרה ללימודים של משרד החינוך אינו מאפשר לנו ההורים לחזור לעבודה"
הנהגת ההורים של פתח תקווה מצטרפת לקריאה של הנהגת ההורים הארצית – לא לשלוח את הילדים לבתי ספר. בצילום: יו"ר הנהגת ההורים פתח תקווה אנה נבות.
פורסם בתאריך:
משרד החינוך ומשרד הבריאות סיכמו ביום שני בערב על מתווה שלפיו מיום ראשון הקרוב תלמידי כיתות ז'-י' בבתי ספר שש שנתיים, יגייעו ליומיים לימודים בבית הספר החל מיום ראשון.
לפי המתווה תלמידי ד'-ו' יחזרו לבתי הספר, כאשר למנהלי הבית ספר יש שיקול דעת לבחור בין שתי אפשרויות:, אפשרות אחת - לחזור ללימודים בימי שישי, ואפשרות שנייה - לחלק 5 עד 6 שעות שבועיות בימים א' – ה' רק לאחר שכיתות א'-ג' מסיימות את הלימודים. כל זאת בקבוצות של עד 20 ילדים.
מתווה זה עורר ביקורת רבה בקרב גורמים רבים ברשויות המקומיות, בפורום רשויות ה- 15, במערכת החינוך ובהנהגת ההורים הארצית שפרסמו מכתב חריף כנגד אימוץ המתווה תוך קריאה להורים לא לשלוח את הילדים לבתי הספר.
הנהגת ההורים של פתח תקווה מצטרפת לביקורת של הנהגת ההורים הארצית. בהודעה שפרסמה יו"ר הנהגת ההורים אנה נבות נכתב:
"מתווה החזרה לשגרה של משרד החינוך לילדי ד- ו פוגעים בציבור ההורים והילדים ואינם תואמים למציאות מחוץ למוסדות החינוך. המתווים פוגעים ביכולת ההורים לחזור למעגל העבודה, אין מסגרת רציפה, מבחינת הימים ואורך יום הלימודים,
אנו שותפים לקריאה של הנהגת ההורים הארצית לא לשלוח את הילדים לבתי הספר ולא לשתף פעולה עם המתווה המאושר להחזרת תלמידי שכבות אלו, כל עוד המתווה הנ״ל כולל את מודל הקפסולות ויום לימודים בודד בשבוע לתלמידי כיתות ד׳-ו׳ ומחזיר את תלמידי חטיבות הביניים לימים בודדים ולסירוגין."
הודעת הנהגת ההורים הארצית:
הנהגת ההורים הארצית, כגוף היציג והמוכר של הורי ישראל, יוצאת היום בקריאה להורי ישראל בכיתות ד׳-ו׳ וחטיבות הביניים לא לשלוח את הילדים לבתי הספר ולא לשתף פעולה עם המתווה המאושר להחזרת תלמידי שכבות אלו, כל עוד המתווה הנ״ל כולל את מודל הקפסולות ויום לימודים בודד בשבוע לתלמידי כיתות ד׳-ו׳ ומחזיר את תלמידי חטיבות הביניים לימים בודדים ולסירוגין.
ההחלטה לקרוא להורי ישראל לנקוט בצעד דרסטי זה אושרה ברוב קולות בהנהלת הנהגת ההורים הארצית ובמועצת הנהגת ההורים הארצית, הכוללת מאות יישוביים מכל רחבי הארץ ומכל קצוות וגווני החברה הישראלית.
מתווה החזרה לשגרה שהוצגו לכלל הגילאים פוגעים בציבור ההורים והילדים ואינם תואמים למציאות מחוץ למוסדות החינוך.
- המתווים פוגעים בשגרה הרגשית ומטלטלים את נפשם של הילדים.
חוסר היציבות במסגרות, בדמויות המוכרות המלוות את הילד פוגעים בצורה קשה בשגרה היומית שלו.
- המתווים פוגעים בשגרה החברתית ומזעזעים את המרקם החברתי של הילדים.
החלוקה לקבוצות פוגעת בקשרים החברתים ובתהליכי יצירת הקשרים הטבעיים.
- המתווים פוגעים בשגרה הלימודית עבור הילדים ולא מאפשרים רצף לימודי.
מוסדות החינוך אינם יכולים לקיים למידה משמעותית תחת המגבלות הרבות המשתנות ללא הרף.
- המתווים פוגעים ביכולת ההורים לחזור למעגל העבודה ולהניע את המשק.
אין מסגרת רציפה, מבחינת הימים ואורך יום הלימודים, שמאפשרת חזרה לעבודה מלאה.
לאור כל זאת אנחנו קוראים להחזיר במיידית את כל מערכת החינוך לשגרה מלאה ורציפה במסגרות הלימוד תחת המגבלות הנדרשות."


תגובות