דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

חדשות בפתח תקווה

מידע אקטואלי על כל מה שמתרחש במלאבס, העיר הישנה ובפתח תקוה העיר החדשה.

יותר מ-10,000 מנות מזון חולקו בשבועות האחרונים לקשישים ונזקקים בפתח תקווה

תושבים רבים הפועלים בהתנדבות בסיוע עובדי העירייה חילקו מזון לאזרחים הוותיקים בעיר.

פורסם בתאריך:


במסגרת הסיוע העצום של העמותות ורשתות המזון לכל הנזקקים ואלו הדורשים סיוע, ביקשה העירייה להרחיב את הנתינה לטובת הנזקקים מעבר לאלפי סלי המזון שחילקו העמותות, ויחד עם  עמותת 'לתת' יזמה הכנת סלי מזון נוספים וזאת לאור ריבוי הבקשות והצורך במענה לנזקקים נוספים.

כאמור, ראש העיר רמי גרינברג יזם יחד עם עמותת "לתת" הכנת עוד 1100 סלי מזון בשווי של כ-400 ₪ כל סל, כאשר העירייה משקיעה 200 ₪ ועמותת לתת מוסיפה 200 ₪.

הרשימות לפיהם חולקו סלי המזון הם רשימות שסופקו ע"י האגף לשירותים חברתיים בהתאם לקריטריונים שנקבעו מראש, והסלים נארזו וחולקו ע"י מתנדבים אשר שמרו על הנחיות משרד הבריאות.

ראש העיר רמי גרינברג "החלטנו לא לוותר על אף משפחה ולעזור לכל אלה הזקוקים לעזרתנו. השלמנו את מכסת הסלים שהיו חסרים לפי רשימות הרווחה ועשינו "מצ'ינג" עם עמותת לתת. אני מודה לכל מי שעזר, טרח והתנדב למען חסרי הישע, וגם בימים מאתגרים אלה הסולידריות החברתית והערבות ההדדית של תושבי פתח תקוה מרגשת ונוגעת ללב! אני מפציר בתושבים להמשיך ולתמוך בהורים הקשישים ולסייע ככל הניתן לשכנים בודדים חסרי עורף משפחתי, ואנו נמשיך ונסייע לכל הנזקקים שהם חסרי עורף משפחתי ותמיכה. אני מודה לכולם ומאחל לכל תושבי העיר ולכל בית ישראל בריאות וחג פסח כשר ושמח".

המחלקה לקשיש באגף לשירותים חברתיים ובריאות, פועלת בימים אלה ללא ליאות למען קשישי העיר חסרי הישע וחסרי העורף המשפחתי יחד עם כל יתר יחידות הרשות ועשרות מתנדבים.

בימים אלה עובדי אגף הביטחון, מתנדבי הסע"ר (מתנדבי יחידות החילוץ), יחד עם פעילים ומתנדבים מכל רחבי העיר, התגייסו כדי לתת כתף ולסייע לציבור הקשישים שבתקופה מאתגרת זו אינם יכולים לצאת מן הבית ולדאוג לצרכיהם. בתקופה זו בה הציבור כולו נדרש לציית להנחיות ולהימנע מיציאה מהבית. האוכלוסייה שנמצאת בקושי הכי גדול היא אוכלוסיית הגמלאים והקשישים חסרי העורף המשפחתי.

למעלה משבועיים שהמתנדבים מחלקים מנות מזון מספר פעמים בשבוע לציבור הקשישים ומביאים באופן מוגן ובטוח מנות מזון מצוננות, המספיקות לקשישים ליומיים או שלושה, וזאת עפ"י רשימות מסודרות של המחלקה לקשיש באגף לשירותים חברתיים ובריאות.

הפרויקט שהחל עם 100 מנות ו-25 מתנדבי יחידת הסע"ר, צמח לכדי 140 מתנדבות ומתנדבים וחלוקה של מאות מנות בכל חלוקה, לפי רשימות מוגדרות וסגורות של האגף לשירותים חברתיים. היום, יום שני חולקו לנזקקים סל עם מצרכי מזון "יבשים", כגון יין, שימורים, נייר טואלט וכדומה, ומחר יחולקו מנות מזון מצוננות (המיועדות לחימום) לכל ימי החג.

גם עמותת "לתת" בשיתוף עיריית פתח תקוה סיפקה עוד 1100 סלי מזון חד פעמיים, בשווי של כ-400 ₪ שווי כל סל, כאשר העירייה משקיעה 200 ₪ ועמותת 'לתת' 200 ₪. הרשימות לפיהם חולקו סלי המזון הם רשימות שסופקו ע"י האגף לשירותים חברתיים בהתאם לקריטריונים שנקבעו מראש. הסלים נארזו וחולקו ע"י מתנדבים אשר שמרו על כמובן הנחיות משרד הבריאות (הודעה נוספת יצאה בנפרד). עמותות נוספות ורשתות מזון סייעו אף הן ויחד הוציאו אלפי ארגזים במסגרת מבצע "קמחא דפסחא" .

במקביל לכל זאת, פועל מאז תחילת משבר הקורונה, ביוזמת ראש העיר רמי גרינברג, מוקד גמלאים ומתנדבים הפועל בימים א'-ה' בשעות 09:00-22:00 ועונה לפניות הציבור אשר בחלקו מבקש להתנדב ולסייע ובחלקו מבקש עזרה, הכוונה וייעוץ. מוקד המתנדבים (03-9113995/3073) עונה לעשרות פניות מידי יום בתחומים שונים, החל משאלות בנוגע לתשלומי ארנונה לעסקים, סיוע לעסקים קטנים, וכלה במתן מזון לקשישים, שינוע תרופות לקשישים ועוד. בין המתנדבים במוקד – סטודנטים, צעירים, חברי תנועות הנוער, ארגון סח"י (סיירת חסד ייחודית העירונית) ועמותת לב אחד.

גם מפעל הפיס בשיתוף עיריית פתח תקוה העניק סלי מזון ללמעלה מ-500 משפחות המוכרות ברווחה. הביטוח הלאומי העביר לכמה אלפי בתי אב מזון באופן ישיר במקום גמלת סיעוד לאלו שהמטפלות כבר אינן מגיעות אליהם.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: