דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

חדשות בפתח תקווה

מידע אקטואלי על כל מה שמתרחש במלאבס, העיר הישנה ובפתח תקוה העיר החדשה.

איציק אוחיון, נפטר הלילה

ראש העיר האהוב של פתח תקוה הלך לעולמו בגיל 75. פ"ת עכשיו משתתפים בצערה של משפחת אוחיון.

פורסם בתאריך:    נכתב על ידי: צור חכמון


היום, 7/3/2020 פתח תקוה נפרדת מראש עיר אהוב שנבחר לעמוד בראש 3 פעמים ברציפות.

איציק אוחיון החל את דרכו כמדריך בשכונת עמישב. משם עבר למחלקת הנוער שפעלה מבית התלמיד ברחוב סולומון. תחת ניהולו של אוחיון הפך בית התלמיד ומחלקת הנוער העירונית למוקד פעילות ומשיכה מרתק, שוקק חיים ואף זכה לפרסים רבים על פעילותו. בין היתר קיבל אוחיון את אות הנשיא על תרומתו לקידום החינוך הבלתי פורמלי.

לאחר השחרור מצה"ל סיים לימודיו וקיבל תואר מדריך בכיר מאוניברסיטת תל אביב ולאחר מכן סיים תואר ראשון במכללת בית ברל.

לאחר שחש כי מיצה עצמו ביקש ואף קיבל מנוי של ראש מינהל איכות הסביבה בעירייה. אוחיון גייס עובדים לאגף הגינון והחל בקצב עבודה מוגבר להפוך את פתח תקוה לגן פורח. אוחיון, למרות מעמדו המיוחד ולמרות ששימש כמנהל מינהל לא בחל בעבודת כפיים ולא אחת ראו אותו פושט את חולצתו ועובד עם הפועלים.

אוחיון הפך לדמות נערצת.

ב-1998 התמודד ברשימה עצמאית "פתח תקוה אחת" לראשות העיר. אוחיון, החל לכתת רגליו, להיפגש עם תושבים, להסביר את משנתו. ההתמודדות הייתה קשה שכן אוחיון התמודד מול ראש עיר מכהן הנהנה מתמיכת הליכוד, גיורא לב.

בסיום מערכת בחירות קשה וארוכה נבחר אוחיון לתפקיד ראש עיריית פתח תקווה. לאחר מכן, נבחר מחדש בבחירות בשנת -2003 ובשנת -2008.

בין יתר תפקידיו אוחיון כיהן כסגן יו"ר מרכז השלטון המקומי, כיושב ראש של חברת מיתב (תאגיד המים הראשון בישראל), יושב ראש החברה לפיתוח פתח-תקווה שיזמה ובנתה את שכונת כפר גנים ג כשכונה לדוגמה בשל כך שלראשונה הוקמה שכונה שהקדימה תשתיות לבנייה. אוחיון נהג לומר: " יבוא הקבלן, יבנה את הבניין, יחבר שקע לחשמל וצינור למים ויהיה חלק משכונה מפוארת".

ב-15 בינואר 2013 פרש מכהונתו בשל מחלה. בפברואר 2013 הוענק לו תואר אזרח כבוד של העיר.

בשנה שעברה, ראש העיר המכהן רמי גרינברג קרא לפארק הגדול הנמצא מול בית חולים בילינסון "פארק אוחיון" לתפארת פתח תקוה.

בנימה אישית: הכרתי את אוחיון באופן אישי וליוויתי אותו משך 20 שנה כיועץ, כחבר, כתלמיד. זכיתי וסייעתי בידו בדרך עד שהפך למנהיג בעל עוצמה, פורץ דרך שהפך את פתח תקוה למה שהיא.

באמתחתי אינסוף סיפורים ואנקדוטות על האיש, האבא, הבעל, האח, הבן והחבר ובעיקר האדם. את רובן אשמור לעצמי. ארשה לעצמי לומר כי בשל אופיו הנעים, סגנונו השקט והבטוח ובזכות יושרו הצליח להזיז הרים – לאלו מכם הזוכרים את יישור כביש ז'בוטינסקי, את סילוק הפיצוצייה על הכביש ואת ההתמודדות עם עיר ותושביה אשר בתקופתו זכתה לאינסוף פרסי חינוך, פרסי איכות השלטון, פרסי כוכבי יופי ועוד ועוד.

אוחיון לימד אותי להאמין באדם, לאהוב אותם גם כשלא בטוח שהם אוהבים אותך, לא ליפול למהמורות של הולכי רכיל ולזכור – אנחנו כאן באופן זמני ואנו משאירים מורשת לדור הבא.

נוח על משכבך בשלום. לך לך אל הוריך ואל אחיך אשר אהבת ואשר חסרו לך מאד מאד. לי ולרבים אחרים אתה כבר משאיר חור גדול וכואב.

תנחומיי הכנים למשפחתו האהובה.

איציק אוחיון, נפטר הלילה - חדשות בפתח תקווה

נכתב על ידי

צור חכמון

משפטן, פרסומאי, ואסטרטג. ייסד את עיתון מלאבס ועמד בראשו משך 4 שנים עד שמכר אותו לקבוצת "הארץ".

[email protected]

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: