משרד החינוך חייב את עיריית פתח תקווה לחזור בה מהחלטתה ולקבל תלמידים מאור יהודה
זאת בניגוד להחלטת רמי גרינברג עליה דיווחנו אתמול .
פורסם בתאריך:
אתמול (שלישי) דיווחנו על החלטת ראש העירייה רמי גרינברג שלא לאפשר לתלמידים מאור יהודה שחלקם ביקרו בחנות "פיראט האדום" באור יהודה ללמוד בבית ספר "שובו" בפתח תקווה בשל החשש שידביקו את תלמידי העיר בנגיף. כידוע את חנות הפיראט האדום מנהל החולה בנגיף הקורונה.
אמש הנחה משרד החינוך את העירייה לסגת מהחלטה ולקבל בחזרה את התלמידים מאור יהודה שלא ביקור בחנות הפיראט האדום.
הורים לתלמידים מאור יהודה וכך גם הורים לתלמידים מפתח תקווה זעמו על ההחלטה. ההחלטה עוררה את זעמה של ראש עיריית אור יהודה ליאת שוחט שפרסמה פוסט חריף שבו היא תוקפת את החלטת ראש העיר ומותחת עליו ביקורת על כך שבנוסף לכך שגרינברג לא מאפשר לתלמידי אור יהודה ללמוד בבית ספר, הוא ריכז את התלמידים מאור יהודה באולם ספורט ללא ידיעת המורים וההורים.
"נדהמתי לקבל אתמול דיווח כי ראש עיריית פתח תקווה, החליט על דעת עצמו לא לאפשר לתלמידי העיר שלומדים בבית ספר בעירו להיכנס למוסד הלימודים שלהם. הגדיל לעשות ראש העיר, ואף ריכז אותם (תלמידים בריאים לחלוטין) באולם ספורט ביום ראשון ללא ידיעת אף גורם וללא ידיעת ההורים." כתבה שוחט והוסיפה: "
אין גבול לחוצפה. אף ראש עיר לא יהפוך את תלמידי אור יהודה למצורעים! פניתי אתמול למנכ"ל משרד החינוך שהבטיח לי כי נושא זה יטופל.
תלמידי אור יהודה שאינם בבידוד הינם ככל תלמידי ישראל וכתלמידי פתח תקווה בפרט. זו בושה וכלימה, בורות ואפילו גזענות. ככל וההחלטה הזו לא תבוטל לאלתר, נדאג לפעול באופן דומה כלפי תלמידי העיר פתח תקווה שלומדים אצלנו בעיר."
היום (רביעי) פרסמה שוחט פוסט שמודיע על חזרתם של תלמידי אור יהודה לספסל הלימודים בכתלי בית הספר "שובו, בפתח תקווה למרות החלטת גרינברג:
"הורים יקרים, בעקבות הפנייה שלנו למשרד החינוך, התבשרתי כעת כי תלמידי אור יהודה שלומדים בפתח תקווה ולא ביקרו בפיראט האדום ישובו מחר לבית הספר כרגיל.
אנחנו נמשיך לעקוב אחר יישום החלטת משרד החינוך. תלמידי אור יהודה שווים לכל תלמידי ישראל וכך ימשיכו להיות.
אני מודה למנכ״ל משרד החינוך, שמואל אבואב, למנהלת המחוז, חיה שיטאי ולרב אליעזר סורוצקין על ההירתמות והסיוע. נמשיך לעדכן."
ממשרד החינוך נמסר כי עיריית פתח תקוה התבקשה לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
מלשכת דובר העירייה נמסר: "במסגרת מאמצי הרשות להסרת כל חשש בנוגע להתפרצות הנגיף, ראש העיר רמי גרינברג, הנחה את הגורמים במינהל החינוך להורות למנהלי רשת "שובו" - שהינם מוסד מוכר שאינו רישמי, לשלוח באופן מיידי את התלמידים ששהו בחנות הפיראט האדום באור יהודה לביתם.


תגובות