כמה מהנהגים בפתח תקווה מתעסקים בטלפון בזמן נהיגה?
פורסם בתאריך: נכתב על ידי:
מתנדבי עמותת אור ירוק ערכו לאחרונה תצפיות בכל רחבי הארץ בכדי לבחון עד כמה דעתם של הנהגים הישראלים מוסחת בזמן הנהיגה. במהלך הפעילות נצפו 2,808 נהגים במעל- 40 רשויות מקומיות ברחבי הארץ. בתצפיות בדקו המתנדבים האם הנהגים מדברים בטלפון ללא דיבורית, מחזיקים אותו בידם, קוראים עיתון, מתגלחים, מתאפרים, אוכלים או מתעסקים עם הנוסעים או עם חפצים במושב האחורי.
התצפית נעשתה בשיתוף אילון חברה לביטוח, בין המתנדבים שביצעו את התצפיות היו גם חברי 'קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין'.
בין המקומות שבהם התקיימה הבדיקה גם פתח תקווה. ואלו תוצאות התצפיות:
- מספר הנהגים שנצפו: 109
- אחוז הנהגים שהתעסקו בדברים נוספים תוך כדי נהיגה: 49%
- מתוך כלל הנצפים - אחוז הנהגים שהתעסקו בנייד: 32%
- מתוך כלל הנצפים - אחוז הנהגים שעסקו בפעילות אחרת (התעסקות במושב האחורי, קריאת עיתון, גילוח, איפור, אכילה): 17%
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהיגה בהיסח דעת היא אחד הגורמים המרכזיים לתאונות דרכים. תוצאות התצפית מראות כי הנהגים לא מבינים עד כמה כל פעולה שהם עושים ברכב מלבד נהיגה מגבירה את הסכנה שלהם להיות מעורבים בתאונת דרכים. לכן, במשרד התחבורה חייבים להגביר את המודעות לסכנות שבנהיגה בהיסח דעת ובמקביל, במשטרה חייבים להגדיל את מספר ניידות התנועה כדי ליצור בכבישים אווירה שתמנע עבירות תנועה מסכנות חיים. אם הנהגים ידעו שיש סיכוי שהמשטרה תתפוס אותם הם לא יסכנו את החיים של כולנו בכביש".
אריק יוגב, מנכ"ל איילון חברה לביטוח: "באיילון אנו רואים במעורבות חברתית ערך משמעותי רב וככל שמדובר בהגברת הבטיחות בדרכים – יש לכך כמובן חשיבות עליונה בעינינו. זו זכות גדולה להיות שותפים בעשייה של עמותת אור ירוק בכלל ובמניעת "היסח הדעת" בנהיגה, בפרט. זו הזדמנות להודות גם לסוכני איילון ועובדיה שנרתמים להצלחת שיתוף הפעולה".
מכון המחקר ההולנדי SWOV, המקיים שיתוף פעולה עם "מכון רן נאור לקידום חקר בטיחות בדרכים", גוף המחקר של עמותת אור ירוק, פרסם דוח העוסק בהיסח דעת במהלך נהיגה ומציג כמה כל פעולה שאנחנו עושים ברכב, מלבד הנהיגה, מגדילה את הסיכון לתאונת דרכים.
|
|
פעולה |
פי כמה הסיכון לתאונה גדל |
|
|
קריאה וכתיבה (כולל טאבלט) |
9.9 |
|
|
לקיחת חפצים (לדוגמא חפץ מתא הכפפות) |
9.1 |
|
|
הפניית מבט לעצמים שמחוץ לרכב (לדוגמא שלטים) |
7.1 |
|
|
פעולות הקשורות לטלפון הנייד |
3.6 |
|
|
אכילה/שתיה |
1.8 |
|
|
איפור/ גילוח וכו' |
1.4 |
|
|
שיחה עם נוסעים |
1.4 |
נכתב על ידי
אסף פרידור
B.A בממשל, המרכז הבינתחומי בהרצליה. M.A במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח: שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף הציבור.


תגובות