שביתה איטלקית: עשרות גננות הודיעו הבוקר שהן חולות ולא הגיעו לגני הילדים בפתח תקווה
וועד ההורים: " גננות העיר פ"ת החליטו לפעול על דעת עצמן ולהשבית 69 מגני העיר כתמיכה בגננת האלימה (אלימות מילולית היא עדיין אלימות) ובכך להשאיר אלפי ילדים והורים בבית."
פורסם בתאריך:
הורים רבים לילדים מעשרות גנים בעיר, קיבלו הבוקר (ראשון) הודעה מהגננת שהיא חולה ולא תגיע לגן. ההורים והעירייה טוענים כי מדובר ב"שביתה איטלקית" בהמשך להפגנה שהתקיימה אתמול בכניסה לעירייה.
עשרות הורים זועמים התלוננו על היעדרות הגננות, לעיתים זה פגע באירוע מתוכנן בגן, חלק מההורים התלונן כי הם לא יכולים ללכת לעבודה ולהשאיר את הילדים ללא השגחה בגן.
אנה נבות יו"ר וועד הנהגה עירונית ולירון חביב יו"ר וועד גני הילדים הגיבו בחריפות לשביתה בהודעה שבה נכתב:
"אני לא אימא שלך ואני לא אוהבת אותך, אני אבוא להרוס לך את הבית".
זה מה שאמרה גננת לילד ויש עוד...
אבל בפתח תקווה הגננות החליטו לגבות התנהגות אלימה ויצאו לשביתה איטלקית.
ועד ההורים בפתח תקווה בשיתוף פעולה מלא עם עיריית פתח תקווה חשף את האלימות המזעזעת של צוות הגן הנה דוגמאות נוספות:
"אם הוא יקום מפה אני זורקת אותו לגן אחר".
"תעיז לקום מפה. שמעת אותי? אתה לא עושה מה שאתה רוצה. אני לא חברה שלך, לא אימא שלך ולא אוהבת אותך. אני אחנך אותך, תשב עכשיו".
"ככה אני תופסת אותך, עד סוף היום את תהיי ככה. ותגידי לאימא שאני תופסת אותך. כי את הופכת לי את כל הגן אמרתי. מהר, לפני שאת תהיי ככה כל היום. לבד! מהר תסדרי את הכיסאות. מהר, מהר, מהר. את תקרעי את הספות. לא רוצה אותך בגן, לא רוצה. פה את. לא בגן שלי. פה את נשארת. את לא חוזרת לגן שלי".
"ככה אתה רוצה שנחגוג יום הולדת? כן, נהדר, בטוח לא, הוא לא יקבל היום. גם את".
"כן. בוא נראה מי עוד לא יקבל? מתנהג לא יפה, לא מתנהג יפה. אנחנו רושמים הכול, תכף נביא את הדף, תביאי את הדף, תרשמי בדיוק את הילדים שלא יקבלו פיצה כשנעשה מסיבת פיג'מות".
הועד הודיע-
הילדים שלנו הם לא שק חבטות
ראש העיר מר רמי גרינברג פעל נכונה והחליט מיידית להשעות את הגננת המתעללת ולפטר את צוות הסייעות.
גננות העיר פ"ת החליטו לפעול על דעת עצמן ולהשבית 69 מגני העיר כתמיכה בגננת האלימה (אלימות מילולית היא עדיין אלימות) ובכך להשאיר אלפי ילדים והורים בבית.
לא יתכן מצב שאנשי חינוך בישראל ינהגו ככה כלפי ילדינו ושאר אנשי החינוך ישביתו מערכת שלמה כתמיכה בגננת.
נציין גם כי לא נעשתה שום פנייה לוועד ההורים בעיר מצד וועד הגננות לגבי מצבן או דרך פעולתן.
ההורים עושים הכל בכדי להעניק לגננות בעיר תמיכה במסגרת החלטות משרד החינוך.
בושה שככה הן נוהגות.
אנחנו תמיד מוכנים להדברות!
לירון חביב יו"ר וועד גני הילדים
אנה נבות יו"ר וועד הנהגה עירונית
הודעת לשכת דובר עיריית פתח תקוה
לאור העובדה כי ראש העיר רמי גרינברג נקט בפעולות נקודתיות כנגד צוות הגן שהתבטא בצורה קשה כנגד הילדים, החליטו חלק מהגננות העובדות בעיר לעשות 'שביתה איטלקית' ולהיעדר מעבודתן בטענה כי הן חולות. בעקבות כך, ראש העיר פתח את היום בשעה 6:30 באגף גני הילדים ועמד מקרוב אחרי עבודת צוות האגף שעמל על שיבוץ צוותים מחליפים בגנים שבהם הודיעו על היעדרות. נכון לעכשיו, כל הגנים קיבלו מענה מתאים והילדים נקלטו כראוי. במידה ויתעוררו בעיות נוספות בהמשך, אגף גני הילדים יהיה ערוך ומוכן למתן מענה מהיר ככל שיידרש.


תגובות