דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

חדשות בפתח תקווה

מידע אקטואלי על כל מה שמתרחש במלאבס, העיר הישנה ובפתח תקוה העיר החדשה.

יו"ר תא הגננות בפתח תקווה: "המקרה הבא בפתח, אנחנו על הקצה" (וידיאו)

עשרות גננות מפתח תקווה הפגינו בכניסה לעירייה.

פורסם בתאריך:    נכתב על ידי: אסף פרידור


היום (ראשון) בצהריים התקיימה הפגנה של עשרות גננות בכניסה לעיריית פתח תקווה.

הגננות הניפו שלטים שבהם נכתב: "די ליחס מזלזל, פחות מכות, יותר איכות", "די לנשיכות, די למכות, גננת לא שק חבטות, "צוות חסר = חינוך הפקר" ועוד.

לאחר ההפגנה, המפגינות קיימו תהלוכה במרכז העיר.

שרה כהן בכר יו"ר תא הגננות בסניף הסתדרות המורים של פתח תקווה והמרחב מספרת ל"פ"ת עכשיו" על הסיבות להפגנה. לדבריה, היא והגננות מגנות את ההתנהגות של הגננת בגן העירוני שכפי שדיווחנו  צעקה ואיימה על הילדים בגן כשהיא אומרת לילד: "אני לא חברה שלך, לא אמא שלך ולא אוהבת אותך." עם זאת לדברי בכר, מקרה כזה עלול לקרות שוב מאחר והגננות נתקלות במקרי אלימות בגן והן סובלות מחוסר כח אדם בגני הילדים. לטענתה, העירייה מזניחה את הטיפול בגני הילדים בעיר והן דורשות מהעירייה התייחסות למצב בגנים.

בכר מספרת ל"פ"ת עכשיו" על הסיבות להפגנה: "אנחנו מגנות כל אמירה/התנהגות פוגענית כלפי הילדים. אבל, המקרה הבא בפתח, מביאים אותנו לקצה.

תטפלו ותדאגו גם לנו ולא רק לילדים.

אנחנו במדרון חלקלק.

הגנים מלאים עד אפס מקום. חלק מהם אלימים ואין לנו כלים להתמודד...

אנחנו סופגות כסאות ונשיכות ועוצרות בגופנו את הרהיטים.




בכר מוסיפה: "אנחנו מבקשות סיוע בגנים, שייכנסו פסיכולוגים ויועצים ויתנו מענה הולם.

שיפסיקו לנייד סייעות מגן לגן ושגנים לא יעבדו יותר בהרכב חסר.

הפחתת מספר הילדים בגן."

מדוברות העירייה נמסר:

"ראש העיר רמי גרינברג שוחח ביום שישי האחרון עם יו"ר תא הגננות בפתח תקוה וכן עם מקבץ גננות העובדות בעיר וביקש לקיים פגישה בנושא יחד עם נציגות הסייעות. זאת במטרה להרגיע את הרוחות ולחשוב יחד איך מבטיחים כי בטחון ההורים באנשי הצוות בגנים לא יפגע לאור המקרה האחרון. נציין כי בהמשך למקרה שנחשף באחד מגני העירייה, בוצעו פעולות נקודתיות בגן וכן נקבעו נהלים מערכתיים במטרה למנוע הישנות מקרים מעין אלו.

מדובר בפעולות שנעשו לטובת כלל המערכת, לרבות הגננות, הסייעות, ההורים וכמובן גם תלמידי הגנים. פעילות ראש העיר בנושא תמנע עימותים מיותרים בין אנשי הצוות בגנים להורים וכן תבטיח כי אנשי הצוות המסורים בגנים, שהם הרוב המכריע, יקבלו את המעמד המתאים ויישמר הניהול התקין והאמון בין הצדדים.

כפי שהודגש באיגרת שנשלחה ביום חמישי האחרון לגננות ולסייעות, ראש העיר רואה בהן כחוד החנית של מערכת החינוך העירונית ומוקיר תודה והערכה רבה על עבודתן. הגננות והסייעות הן נכס חשוב לרשות, להורים ובעיקר לתלמידים וראש העיר לא ייתן שיפגע מעמדן בקרב הציבור ויעשה הכל כדי שתקבלנה את המעטפת המשלימה לה הם זקוקות במסגרת עבודתן."








יו"ר תא הגננות בפתח - חדשות בפתח תקווה

נכתב על ידי

אסף פרידור

B.A בממשל, המרכז הבינתחומי בהרצליה. M.A במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח: שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף הציבור.

[email protected]

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: