תינוק הובהל למרכז שניידר בפתח תקווה לאחר שנדבק בהרפס מהמוהל
הורי התינוק סיפרו כי המוהל השתמש בשאיבת דם באמצעות מציצה מהפה, צילום להמחשה.
פורסם בתאריך: נכתב על ידי:
תינוק בן כשבועיים מאזור המרכז, הובהל לאחרונה למרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית בשל זיהום באזור ברית המילה. הורי התינוק סיפרו כי המוהל השתמש בשאיבת דם באמצעות מציצה מהפה,
מה שהגדיל את החשד כי התבצעה הדבקה בהרפס.
התינוק אושפז במחלקת ילדים ג' בראשות ד"ר עירית קראוזה. תוצאות הבדיקות שנערכו, העידו על זיהום בווירוס ההרפס והוא החל לקבל טיפול אנטי ויראלי אותו ייאלץ להמשיך עוד מספר חודשים.
פרופ' אפי בילבסקי, רופא בכיר במחלקת ילדים ג' ומומחה למחלות זיהומיות בילדים במרכז שניידר לרפואת ילדים: "מציצה ישירה היא אחת מהמצוות הקשורות בברית המילה אך בעקבות מקרים כאלה, משרד הבריאות הוציא הנחיה שניתן לבצע את המצווה גם באמצעות שאיבה לא ישירה באמצעות שפופרת, ואנו מצטרפים להמלצה הזו כדי להימנע מסיכון לזיהום קשה שעלול להסתיים באסון".
נכתב על ידי
אסף פרידור
B.A בממשל, המרכז הבינתחומי בהרצליה. M.A במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח: שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף הציבור.


תגובות