הקואליציה בפתח תקוה דחתה הצעה לקיום תחבורה ציבורית בשבת
מגיש ההצעה גנאדי בורשבסקי: "מתארגנים למאבק", גרינברג: "נמתין למשרד התחבורה" רון כץ ויש עתיד: "כרוך בהוצאה כספית גדולה.
פורסם בתאריך:
ביום רביעי בערב התקיימה ישיבת מועצת העיר. בין הצרחות ניתן היה לשמוע שאחד הנושאים המשמעותיים שעלו לדיון הוא נושא התחבורה הציבורית בשבת.
למיטב הבנתינו בסופו של דבר הועלו להצבעה שתי הצעות לסדר בנושא זה: אחת של חבר המועצה גנאדי בורשבסקי והשניה של סרחיו גולצמן מהסיעה החברה בקואליציה "יש עתיד".
הצעתו של גנאדי בורשבסקי היא שפתח תקווה תצטרף למיזם של הערים הסמוכות: קרית אונו, רמת גן, גבעתיים ותל אביב ותאפשר הסעה ציבורית בימי שישי ושבת. גנאדי בורשבסקי סבור כי ניתן לקבוע מספר תחנות אליהם יגיעו בני הנוער ומשם יוסעו למקומות הבילוי.
לטענתו של גנאדי בורשבסקי ראש העיר רמי גרינברג הבטיח בעלון בחירות להוביל לתחבורה ציבורית בשבת וכעת כאשר המיזם מאורגן על ידי ערים אחרות והעירייה יכולה להצטרף למיזם תוך שהיא מקטינה ככול האפשר החיכוך בין הציבור הדתי לחילוני.
ראש העיר מר גרינברג לא תמך בהצעתו של גנאדי בורשבסקי וקבע כי יועלו להצבעה הצעתו של גנאדי בורשבסקי ולאחריה הצעת הקואלציה שחתום עליה סרחיו גולצמן מסיעת יש עתיד - אותה רמי גרינברג אימץ ב-2 ידיו.
רון כץ הקריא את ההצעה של הקואליציה:
ראש העירייה גרינברג יחד עם גורמים המקצוע הרלוונטים ברשות בוחנים את הפעלת מיזם ההיסעים בשבת ואת הרלוונטית שלו לרוץ בפתח תקווה. במסגרת הבחינה נציין כי מדובר במיזם הכרוך בעלויות גבוהות של עשרות מיליוני שקלים בשנה אשר יוקצו לתקציב הרשות.
לצד זאת נחיצותו של המיזם החינמי נבדק מול מרכז מוניות השירות של משרד התחבורה אשר אמור להיכנס לפעילות בחודשיים שלושה הקרובים ועשוי לתת מענה דומה בשבת.
נציין בנוסף כי פועלות מוניות שירות בשבת בעיר ללא התערבות הרשות. בהתאם לכך ראש העירייה בוחן את מכלול השיקולים הכרוכים בהפעלת מיזם וככל שיהיה צורך הוא יפעל באיזורים רלוונטים בפתח תקווה ולפי הצורך.
סגן ראש העיר אוריאל בוסו הציע להוריד את ההצעה:
אוריאל בוסו: "אני מציע להוריד את ההצעה הזו מסדר יום מסיבה אחת: אנחנו בפתח תקווה לא מבקשים לפרוץ את הסטטוס קוו, אלא לשמור על הססטטוס קוו, פתחה תקווה ידעה סובלנות ונעימות, אין פה מצוקה אמיתית, לצערי אתה (גנאדי בורשבסקי) ממשיך את הקו של ההסתה שגם בארצי במפלגה שבה התחלת את הדרך, אנחנו לא מחפשים לפלג את הציבור, אלא לאחד את הציבור.
יתירה מכך, בסיום הישיבה, התראיין בוסו לאתר החרדי "בחדרי חרדים" ותקף את היעדרותם של יהדות התורה מישבת מוכצה חשובה זו:
"האירוניה התאבדה. הם לא הפסיקו לתקוף בנושא השבת על דברים שקרו באשמתם, אבל 'ברגע האמת', הם לא שם כדי למנוע את חילולי השבת בעיר. מסתבר שהכל אצלם פוליטיקה, גם השבת. אוי לה לאותה בושה, והשבת תתבע את עלבונה".
שלושה הצעות עלו לסדר היום, הצעת הקואליציה, לאחר מכן הצעתו של בורשבסקי והצעתו של בוסו להוריד את ההצעות מסדר היום. לבסוף, הצעת הקואליציה עברה בהצבעה.
מדוברות העירייה נמסר:
בעקבות פניות בנושא התחבורה הציבורית בשבת, מועצת העיר התייחסה בישיבתה הערב למענה שיינתן ע"י המשרד בנושא. משרד התחבורה קידם את מיזם הפעלת מוניות השירות בערים כאשר בפ"ת זכתה חברת שירן. על פי אותו מיזם, החברה תפעיל את מוניות השירות בעיר פתח תקוה ובמסגרת המכרז יתאפשר לחברה להפעיל את המוניות גם בשבת, דבר שייתן מענה למי שזקוק לכך.
המיזם צפוי להיכנס לפעילות בפתח תקוה לקראת חודש אפריל השנה. יש לציין כי בניגוד למיזם ההיסעים שפועל בת"א בשבת, שעלותו נעמדת בעשרות מיליוני שקלים בשנה על חשבון משלם הארנונה - מיזם מוניות השירות לא יושת על חשבון הרשות. עם כניסת מיזם מוניות השירות, צפויות להצטרף רשויות נוספות, לרבות עיריית ת"א שמצפה להפסיק את המיזם החינמי ולהשתמש במוניות השירות.
חבר המועצה מר גנאדי בורשבסקי אומר: העירייה מגלגלת עיניים ויוצרת קואליציות מוזרות של "יש עתיד עם ש"ס". יש עתיד בפתח תקוה איבדה את דרכה הפוליטית כאשר ויתרה על התחייבותה לציבור. מצד אחד אומר רון כץ יור יש עתיד כי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת כרוכה בהוצאה כספית גדולה (פתאום הפך להיות גזבר עירייה) ומצד שני מדבר על פרוייקט מונית של משרד התחבורה שברור לכל שלא יתן מענה הולם.
אני מוצא כי הגיעה השעה לצאת למאבק ציבורי רחב מימדים בנושא ואני פועל יחד עם חברי להקמת מטה מאבק ולנקיטת צעדים משמעותיים שיחייבו את ראש העירייה מר רמי גרינברג לעמוד בהתחיבויותיו ואת "יש עתיד" למלא את שליחותה. מבוסו אני לא מצפה לכלום.


תגובות