מתפללים בצרחות ודופקים על השולחנות. נשים התלוננו שהטרידו אותן
אוהד: "העירייה בנתה מבנה לא חוקי ונתנה אותו לקבוצת מתפללים שלא גרים באזור בית הכנסת".
פורסם בתאריך:
חבר המועצה אורי אוהד מסיעת הביצועיסטים תובע מגרינברג הסברים באשר ל"מתחם הקטורת" המצוי בגבול שכונות צמרת גנים ושעריה, שטח שבבעלות עיריית פתח תקווה.
אוהד טוען כי התקבלו אצלו תלונות מתושבים על כך שבמתחם הקטורת מתפללים תושבים אשר צועקים בקולי קולות, דופקים על השולחנות ומשמיעים מוזיקה ברעש מחריש אוזניים אשר מרעיד חלקים גדולים מן האזור.
בנוסף לטענת אוהד, לאחרונה התקבלו תלונות של נשים שהתלוננו כי חלק מהמתפללים ניטפלו אליהן וקראו לעברן קריאות גנאי ומעירים להן על לבושן.
במכתב ששלח אוהד לגרינברג נכתב:
בהתאם לרישומי מנהל ההנדסה בעיריית פתח תקווה, קיימים, לכאורה, במתחם כארבעה מבנים ללא היתר בנייה וזאת כאמור על שטח בבעלות עירונית!
אם לא די באמור לעיל, הרי שבחודשים האחרונים לא רק שעיריית פתח תקווה לא הרסה את המבנים הבנויים ללא היתר, אלא אף הקימה ושיפצה, בכספי ציבור עירוניים, שני מבנים הבנויים ללא היתר וזאת לכאורה, בניגוד לחוק המחייב הריסת מבנים ללא היתר והוצאת היתר בנייה.
חמור מכך. המבנה אשר שופץ בכספי ציבור, נמסר, ללא הקצאה חוקית, ללא אישור ועדת ההקצאות העירונית ומועצת העיר, לקבוצת מתפללים אשר שכנו עד לפני מספר חודשים בבית הכנסת "מסילת ישרים" אשר נבנה אף הוא ללא היתר ונהרס בצו של בית המשפט.
הלכה למעשה העניקה עיריית פתח תקווה, לקבוצה זו, פרס במימון כספי ציבור ושידרגה אותם למבנה משופץ וגדול יותר מן המבנה בו שהו בניגוד לחוק.
זאת ועוד. מדובר בקבוצת מתפללים אשר לא רק שאינם תושבי השכונה, אלא בהתנהלותם, שכל קשר בינה לבין יהדות בדרכי נועם ונתיבות שלום הינו מקרי והם הפכו את חיי התושבים לסיוט מתמשך.
הקבוצה מקפידה הקפדה יתירה כי "תפילותיה" יעשו בדרך של צעקות וצרחות קיצוניות בקולי קולות, תוך דפיקה על שולחנות, תוך הפרעה למנוחת התושבים ושלוותם.
במהלך ימי השבוע, משמיעים חברי הקבוצה להשמיע מוזיקה ברעש מחריש אוזניים אשר מרעיד חלקים גדולים מן האזור.
אבל בכך לא די. לאחרונה התקבלו מספר תלונות של נשים אשר התלוננו כי חלק מחברי הקבוצה ניטפלו אליהן תוך שהם קוראים לעברן קריאות גנאי ומעירים להן על לבושן.
ככלל, לדברי אוהד, התופעות החמורות הללו, מבוצעות כאמור ע"י קבוצה אשר "שוכנה" ע"י עיריית פתח תקווה בשטח עירוני, במנים שנבנו ללא היתר, הקיימים בניגוד לחוק, מבלי שנאכף צו הריסה ותוך שיפוצם ושדרוגם בכספי ציבור."
אוהד מבקש תשובות לשאלות הבאות:
1. מי הגורם העירוני אשר יזם את שיפוץ המבנה במתחם הקטורת?
2. מה הייתה עלות השיפוץ?- יש להציג קבלות/ אישורי תשלום
3. מי פיקח על ביצוע העבודות? (העירייה או חברה עירונית)?
4. מדוע לא נהרסו המבנים הבנויים ללא היתר?
5. מתי אמורים מבנים אלו הבנויים ללא היתר להיהרס?
6. מי הגורם העירוני אשר אישור לקבוצת המתפללים לעשות שימוש במתחם הקטורת?
7. האם קיימת הקצאה בהתאם לחוק לשימוש האמור? (יש לצרף אישור ועדת ההקצאות, מועצת העיר ומשרד הפנים).
8. בהנחה כי לא בוצעה הקצאה כחוק, מדוע לא מפונה קבוצת המתפללים מן המקום והעירייה מתירה את המשך פעילותם?
9. מי משלם את חשבונות החשמל והמים במתחם הקטורת?
תגובת לשכת ראש העיר:
"אין דבר לומר על דבריי הביצועיסטים מלבד – צביעות!
מצד אחד אמר אורי אוהד יו"ר הביצועיסטים, כי יילחם לטובת הציבור החילוני בעיר, אך בפועל הוא עושה דברם של החרדים ונלחם עבורם על הקצאות לא חוקיות ושומר על האינטרסים שלהם גם בנושא אחרים כמו בתי הכנסת. למעשה במועצת העיר אורי אוהד נלחם על האינטרסים של האליטות החרדיות האשכנזיות!
לגופו של עניין, בשטח המדובר הייתה השתלטות לא חוקית וניתן צו בית משפט שהורה על הריסת המקום, צו שראשי ערים קודמים, כולל אורי אוהד בתקופה הקצרה ששימש כמ"מ ראש עיר, נמנעו מליישם את הצו וזאת ממניעים פוליטיים! ראש העיר הנוכחי, גרינברג הוא היחיד שאינו חושש וכיבד את צו בית המשפט המורה על הריסה. עיריית פתח תקוה תמשיך להקפיד על השקעה במבנים עירוניים שאחר כך השימוש בהם, נעשה בפיקוח היחידה הרלוונטית. "


תגובות