האופוזיציה תגיש בקשה דחופה לבית המשפט להקדים ולקיים את הדיון בעתירה נגד העירייה לחשיפת נתוני הניטור.
האופזיציה קיימה ישיבת חירום לאור ממצאי דו"ח תחנת הניטור - נבדקים חששות לשיבושים בנתונים.
פורסם בתאריך:
היום בבוקר (שישי) התקיימה ישיבת של חברי מועצת העיר לאור ממצאי דו"ח תחנת הניטור שפרסמנו אתמול.
בישיבה השתתפו חברי המועצה מהאופוזיציה: אורי אוהד, איציק ישראל, ישראל פרידמן, אליהו ברוכי וענת זנזורי. את הפגישה ליוו בטלפון חברת המועצה תמי ז'יטלני, משה משה ואיציק ברוורמן. חברי המועצה גנאדי בורשבסקי ועידית לוין עודכנו.
בתום הישיבה פורסמה הודעה:
כעת הסתיימה ישיבת חרום מיוחדת של חברי מועצת העיר בעקבות הנתונים החמורים בדבר פליטת חומרים מסרטנים לאוויר, תוך הסתרת מידע רב אשר לא נחשף והוסתר מן התושבים, גם כעת, כאשר למעשה במקום לפרסם את הדו"ח, פרסמה העירייה הודעה לעיתונות בלבד.
בישיבה התקבלו ההחלטות האופרטיביות הבאות:
• בראשית השבוע (יום ראשון), תוגש בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בלוד לקיים בדחיפות את הדיון בעתירה שהוגשה לחשיפת נתוני הניטור. נוכח העובדה כי העירייה עצמה מודה כי קיימים חומרים מסרטנים ובאותה העת ממשיכה להסתיר את ממצאי הדו"ח המלא ונתוני הניטור המלאים, תוך סיכון בריאות התושבים.
• מועצת העיר תידרש לקיים ישיבת מועצה מיוחדת שלא מן המניין אשר תוקדש אך ורק לנושא יחד עם צוות המומחים החיצוני וועד הפעולה של התושבים, לגיבוש תכנית פעולה מתוקצבת ובהתאם ללוחות זמנים מוגדרים.
סערת מטרדי הריח והסכנות האורבות לתושבי שכונות אם המושבות עולה לדיון ציבורי והופך לדחוף במיוחד, לדברי גנאדי בורשבסקי חבר מועצת העיר: "בשל כך שראש העיר רמי גרינברג שינה את עמדתו במשך תקופה ארוכה, טענה שותפתו, הגב' זנזורי כי בידיה ממצאים חמורים וגרינברג טען כי האוויר בפתח תקוה תקין וזנזורי מפרסמת מידע לא אחראי. בימים האחרונים, טוען ראש העיר, כי באוויר, נתגלו מימצאים מסרטנים חמורים ואולם מסרב הוא מסיבות לא מובנות, להציג את הדוחות עליהן הוא מסתמך.".
האופוזיציה כולה התגייסה לפנייה לבית המשפט לקבל את החומר הגולמי, את הדוחות שהיו בידי חברת המועצה ענת זנזורי ואת הדוחות המוחזקים בידי ראש העירייה. יתירה מכך מתכוונים באופוזיציה לבקש תצהירים מאלו החתומים על הדוח ובכוונתם לגייס מומחים שיבחנו את הדברים הכתובים בו והעולים ממנו."


תגובות