למקורבים בלבד: דו"ח תחת מסך עשן
הערב יפורסם דו"ח ממצאי תחנת הניטור שהוצבה באזור תעשייה סגולה סמוך למפעל טביב.
פורסם בתאריך:
הערב (חמישי) בשעה 20:30 צפוי להתפרסם דו"ח ממצאי תחנת הניטור שהוצבה באזור תעשייה סגולה סמוך למפעל טביב. הדו"ח יתפרסם במפגש תושבים בדירה בשכונת אם המושבות שבו ישתתפו ראש העירייה רמי גרינברג ומחבר דו"ח ממצאי תחנת הניטור כדי להציגה בפני קבוצה של כמה עשרות תושבים את הדו"ח.
ל"פ"ת עכשיו" נודע כי הדו"ח הודלף ונמצא בידי מספר עיתונאים ופעילים.
פרסום דו"ח בעל אופי ציבורי במיקום פרטי, מעלה תהיות רבות.
בשעה זו עדיין לא ברור כיצד התקבלה ההחלטה לאפשר למספר מצומצם של תושבים שהוזמנו לאותה דירה להציץ בדו"ח שנמצא ברשותו של ראש העירייה מתחילת חודש אוקטובר?
לא ברור מדוע, הדו"ח לא מפורסם באופן מיידי במדיות השונות ובהן באתר העירייה ובאופן שוויוני, כך שכלל הציבור בפתח תקווה יוכל לקרוא ולעיין בדו"ח?
לאורך החודש האחרון, האופוזיציה דורשת את הדו"ח, העירייה מנהלת מאבק משפטי, התושבים לוחצים והעירייה בוחרת לפצל את המידע.
תושבים בשכונת אם המושבים מתלוננים ברשתות החברתיות על חוסר בשקיפות או על שקיפות מסוג חדש - למקורבים בלבד.
הערת המערכת:
שאלת פרסום הדו"ח היא שאלה גדולה שכן העירייה נמצאת בהליך משפטי נגד מפעל טביב. אם אכן הדו"ח לא מהווה חריגה מהתקן הרי שהיה תהייה חשופה לתביעות שכנגד בסכומי עתק.
ללא כל קשר, במידה והדו"ח מצביע על מטרד מסוכן הרי שלא רק יש פגיעה בריאותית מתמשכת בבריאות התושבים, אלא על הפרק תעמוד פגיעה ממשית בערך הנכסים. כיום, העירייה מקדמת תוכנית לבניית שכונות למגורים באזור ונראה כי מאבק שכזה על איכות סביבה לא יתרום לקידום השיווק.
בכל מקרה, נושא זיהום האוויר ומטרדי הריח הפכו לנושא ראשון במעלה ונראה כי נעסוק בו רבות.
לאחר פרסום הידיעה, מלשכת ראש העיר נמסר בתגובה: "כפי שראש העיר, רמי גרינברג, התחייב, ממצאי הדו"ח ומסקנותיו יפורסמו היום לציבור וכן גם יוצג הדו"ח הגולמי במלואו. מיקום כנס התושבים נקבע באחד מבתי תושבי אם המושבות משום הרצון של ראש העיר לרדת אל השטח ולהסביר -פנים אל פנים - את משמעות הדו"ח. כפי שנעשה עד כה, ראש העיר רמי גרינברג ימשיך לפועל כדי שתושבי אם המושבות יזכו לאיכות החיים המגיעה להם. כל ניסיון של גורמים כאלו ואחרים לתקוע טריז בין ראש העיר לציבור - לא יצלח."


תגובות