דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

תחבורה בפתח תקווה

עדכונים על פתיחה וסגירה של כבישים ומעברים, מגרשי חנייה, תחבורה ציבורית ועוד

ביקור סוער של שר התחבורה סמוטריץ' בפתח תקווה (וידיאו)

סמוטריץ' התייחס לתכנית הבנייה בסירקין שמעוררת התנגדות רבה בקרב התושבים. "יצרנו תקדים שאומר שקצב השיווקים בסירקין יהיה תלוי ביצוע של פתרונות תחבורה"

פורסם בתאריך:


שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וראש העירייה פתח תקוה רמי גרינברג נועדו הבוקר בעירייה ודנו יחד עם הגורמים המקצועיים על פתרונות התחבורה המתוכננים בפתח תקווה.לראשונה עם כניסתו לתפקיד נפגש הבוקר (חמישי)  שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ובכירי המשרד עם ראש העירייה רמי גרינברג בלשכתו ובהמשך יצאו לסיור במספר נקודות מרכזיות בעיר בהיבט התחבורתי ולאחר מכן הגיעו לשיח תושבים במתנ"ס עמישב.


במסגרת הפגישה בה נכחו השר סמוטריץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ,  מנכ"ל נתיבי איילון איתמר בן מאיר והגורמים המקצועיים, הציג ראש העירייה גרינברג את ההתחדשות המתוכננת בעיר ואף נגע בתכנית הבנייה בשכונת סירקין לאור החלטות הממשלה, ופתרונות התחבורה שהעירייה קידמה בראשותו לצד השינויים עליהם עמל מרגע כניסתו לתפקיד.

מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, ניסים פרץ, ציין בפגישה כי החברה עובדת בתיאום מלא עם העירייה ובוצעו התכנונים הנדרשים לכבישים המובילים אל העיר וממנה החוצה. בנוסף, גם מנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, אמר כי ישנו שיתוף פעולה עם העירייה, שלא היה בשנים קודמות, לטובת פיתוח התחבורה הציבורית בעיר וכן הושגו הבנות על שדרוג רחוב מנחם בגין בשכונת הדר גנים.

 

עם סיום הדיון בלשכת ראש העיר, יצאו ראש העירייה והשר יחד עם גורמי המקצוע השונים לנסיעה באוטובוס ציבורי עד לתחנת הרכבת סגולה, שם ראש העירייה גרינברג הסביר אודות ההתפתחות האדירה של פתח תקוה בתחום התחבורה, וסיפר על כביש עוקף פ"ת המתוכנן, מסלולי האופניים המתוכננים, קו הרכבת הקלה, השינויים בתחבורה הציבורית ועל ההיערכות בכל העיר מבחינת שיפוץ תשתיות התחבורה ושיפור הדרכים לרווחת הנהגים והולכי הרגל.

לאחר מכן, המשיכו המשתתפים לסיור בשכונת הדר גנים ועמדו מקרוב אחר אתגרי השכונה והפתרונות התחבורתיים המתוכננים לה בשנים הקרובות לאור תכנית סירקין תוך התייחסות לשינוי התחבורתי המתוכנן ברחוב מנחם בגין. במסגרת הסיור נערך מפגש תושבים בהשתתפות השר, ראש העירייה וגורמי המקצוע .

לשאלת התושבים, התייחס השר בצלאל סמוטריץ' לבנייה המתוכננת בסירקין ותמך בדבריו בשיטת הביצוע ההדרגתית כפי שמקדם ראש העירייה: "יצרנו תקדים שאומר שקצב השיווקים בסירקין יהיה תלוי ביצוע של פתרונות תחבורה. אנחנו לוקחים את כל האזור ועושים לו מתיחת פנים מקו בניין לקו בניין מקביל, ומתכננים אותו לחלוטין מחדש עם המון תשומת לב לשמירה על אופי השכונה ובעיקר על בטיחות התושבים.

בעזרת הרמזור והשימוש בטכנולוגיות שייתנו גל ירוק לאוטובוסים – כמעט לא ייפגע הרכב הפרטי. לא רק זה, אלא גם שדרגנו את הבטיחות ע"י הרמזור ופסי האטה".

השר סמוטריץ' ציין כי במידה ויהיה צורך, הוא וצוות המשרד ישקלו צעדים לשינוי התכנית וזאת בהתאם להתאמת התכנית לתוואי הבנייה והתפתחות השכונה. בנוסף, השר סמוטריץ' שיבח את ראש העירייה רמי גרינברג על המרץ הרב שיש לו ועל העבודה הרבה שהוא עושה בעיר.

ראש העירייה רמי גרינברג בנוגע למנחם בגין, השינוי מקודם ע"י משרד התחבורה על מנת לשרת את התושבים ולשפר את התחבורה בשכונת הדר גנים. שינוי זה יביא לשדרוג השכונה, לשיפור התשתיות והחזות, והתקצוב הוא על חשבון משרד התחבורה. בסופו של דבר זה גם יצמצם את הפקקים ויפחית את זיהום האוויר באזור ".

עוד הוסיף גרינברג כי "מעבר לכך, תהיה התאמה בין תחילת שיווק הדירות למתן הפתרונות התחבורתיים שיבוצעו בשטח. חשוב לנו לא להכביד על התנועה במקום ולדאוג לשיפור התחבורה באזור זה ובכל העיר. אני מודה לשר סמוטריץ' ולצוות משרדו על הביקור ועל הנכונות להמשיך ולפתח את התחבורה הציבורית בפרט והתחבורה בעיר בכלל לטובת תושבי פתח תקווה".

ירון קדושים ממטה המאבק נגד יישום תכנית הנת"צים בשכונת הדר גנים סיכם את המפגש:

- תוקם ועדה מקצועית בשיתוף מלא של נציגות מטה המאבק שתבחן את נחיצות הנת'צ מחדש ומראשיתו.

-  הובהר באופן שאינו משתמע לשני פנים, הזעם הציבורי הגדול והחוצה מגזרים מקיר לקיר, מאבק שהביא 1,000 איש למחות      במתנ"ס במחאה שכונתית רבת עוצמה וחסרת תקדים, והחתמת כמעט 4,000 התנגדויות בעצומה.

כן הוצגו לפני השר הנכבד הטענות הכבדות השונות:

א. מדוע בכלל נולד הצורך בנת'צ בשכונה שקטה פריפיריאלית וקהילתית שאין בה שום פקקים תוך השקעה כספית כבדה ביותר?

ב. הסכנות הבטיחותיות לילדים הרבים שחוצים את בגין למוסדות החינוך (כ-4,000 בלי עין הרע).

ג. הנזק הגדול בהמתנה מיותרת לרמזור בגלל הרמזורים ליוצאים מ"בטן השכונה", קרי: מתחם נחלים, עמישב, וכו'.

ד. ההפיכה של הדר גנים לציר יציאה החוצה מתוכניות סירקין המפלצתיות. וחיבור לתוכנית סירקין הקטנה.

השר הקשיב בקשב רב וקבע שהוא מנחה לבחון את התוכנית מחדש משלב האפס, יחד עם נציגות תושבים שתיבחר על ידי מטה המאבק.

השר ציין כי גם בנושא סירקין הוא פעיל מאוד, והנחה לעגן זכות וטו של שר התחבורה על עצירת שיווק דירות בסירקין עד לביצוע שלבי תחבורה שיקבעו מראש.

הערנו בפניו את הצורך הקריטי שהפתרונות גם יעוגנו בתוך התב"ע דבר שיחייב ביצוע על פי חוק. הוא הסביר את המורכבות בכך ואמר שהדבר יישקל.

מטה המאבק מעריך מאוד את ההקשבה של שר התחבורה, ושמח על ההזדמנות לבחון את הנושא הבעייתי הזה באופן יסודי.

אין לנו ספק כי לאחר הבחינה מחדש, תתבטל התוכנית ההזויה הזו והדר גנים תשמור על הייחודיות הנפלאה שלה."

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: