דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

חינוך בפתח תקווה

חינוך הדור הבא הוא משאת נפשם של עשרות אלפי הורים בפתח תקוה. המדור עוקב, מתריע ומשבח.

אתמול בחטיבת גולדה בפתח תקווה: תלמידי כיתת נחשון ניהלו  מו"מ כממשלה עם בני ערובה

פורסם בתאריך:


אתמול (רביעי) התקיים משחק סימולציה בכיתת נחשון של חטיבת ביניים גולדה מאיר שבו תרגלו התלמידים ניהול מו"מ בתרחיש של חטיפת בני ערובה.

 האירוע התקיים במסגרת יום שיא לסיכום פעילות שנתית לכיתת נחשון אשר אליה מצטרפים תלמידים נבחרים אשר עוברים מסלול לימודים מורחב.

המורה דנית מספרת על המסלול: "כיתת נחשון היא כיתה של מצויינות וחינוך לערכים .במסלול מתפתחת אצל התלמידים מנהיגות, עמידה מול קהל, יכולות חקר עצמאי, חשיבה מחוץ לקופסא, יכולות כתיבה ומיומנות של עבודת צוות.

המסלול הוא שש שנתי מכיתה ז עד י"ב, התלמידים מקבלים יום נחשון בשבוע בין 6 עד 7 שעות תוספת לתוכנית הלימודים הרגילה, כלומר במשך השבוע הם צריכים ללמוד יותר שעות שבועיות . הילדים בוחרים להיות בכיתה זו ועוברים תהליך מיון והתאמה.

במסגרת התוכנית עברו התלמידים פרויקטים רבים ומורכבים כגון:  מיפוי בעיות ,מיומנות להתמודדות, פרויקט לתכנון עיר שגם הוצג לראש העירייה רמי גרינברג, סדנת מודיעין בשיתוף עם צה"ל וסדנא "טסים לחלל" . התלמידים אף הציגו בהרצאת TED באוניברסיטת ת"א.

דנית מסכמת את השנה: " השנה הייתה מאתגרת, הילדים הגיעו לשיאים מטורפים, למדו המון , נהנו ואנו מצפים להמשך המסלול ולקליטת מחזור חדש   לכיתה ז'. "

במשחק הסימולציה התלמידים קיבלו תרחיש של חטיפת בני ערובה לשטח רצועת עזה , הם חולקו לפני כמה שבועות לקבוצות , עשו הכנות ובסימולציה היו צריכים לפעול ולנהל מו"מ כדי להגיע לפתרון . הקבוצות : ממשלת ישראל , קבוצות החוטפים מהג'יהאד האיסלמי , קבוצת החמאס , קבוצת ההורים , המטה לביטחון לאומי וקבוצת התקשורת והעיתונות שעבדה קשה כדי לסקר לכתוב את כול האירועים ולערוך מסיבות עיתונאים.

מנהל הסימולציה מחברת אינגיו איתי לוין מסכם את הפעילות: "היום היה ערב השיא של תהליך למידה יישומית שבו התלמידים, רוכשים כלים ויכולות שיכולים לעשות איתם משהו בעולם הממשי.

 היום אנו מסכמים תהליך של חודשיים וחצי של למידה שונה , למידה משמעותית , למידת עמיתים ,פיתוח של מיומנויות מוטות עתיד , כאשר הסימולציה זו הבמה שבה התלמידים מביאים לידי ביטוי את היכולות שלהם .

הכיתה כאן בפ"ת הייתה ברמה הכי גבוהה בהשוואה ארצית ,הכיתה הצליחה להביא לידי מיצוי את הפוטנציאל הגבוהה של התלמידים , מעורבות ההורים והתרומה הייתה חיובית והיא  מהווה חלק מאוד משמעותי ביכולות של הכיתה להצטיין , אם שואלים אותי מה מבדיל בין כיתה לכיתה , לדעתי להורים יש חלק גדול בתהליך. "   

ההורים שהגיעו למפגש התחלקו לחדרים ולקבוצות וחנכו בעצמם את התלמידים והיו שותפים לתהליך הלמידה.

 אחת התלמידות מסכמת את השנה שעברה במסלול: " הייתה לנו שנה מרתקת המסלול נותן לנו יותר כלים לחיים"


אתמול בחטיבת גולדה בפתח תקווה: - חינוך בפתח תקווה

נכתב על ידי

מני ארוך

מני ארוך בן 57, נשוי ואב לשלוש בנות קצינות בצבא, מוסמך M.A מנהל ציבורי וקידום בריאות בווינגייט. 22 שנות שרות צבאי בקבע מהם 14 שנים בדרגת סגן אלוף בתפקידי מטה והדרכה. פעיל בתחומי זכויות אזרחיות, בריאות הסביבה חינוך וספורט. משתתף ומתאמן קבוצת טריאתלון זכה להישגים מרשימים בליגה. עסק בגריאטריה וניהל מוסד סיעודי בפ"ת יותר מעשור. סלולר 0504422110

arochm@gmail.com

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: