דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

תחבורה בפתח תקווה

עדכונים על פתיחה וסגירה של כבישים ומעברים, מגרשי חנייה, תחבורה ציבורית ועוד

פתח תקווה במקום ה- 15 במספר הדוחות לרוכבי אופניים חשמליים

פורסם בתאריך:


בפתח תקווה  חולקו 40 דוחות בשנת 2018 לרוכבי אופניים חשמליים והיא מדורגת במקום ה-15 ביחס ליתר הערים.

ברחבי ישראל חולקו בשנת 2018 מעל 24 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק. לרוכבי אופניים רגילים חילקה המשטרה בשנה זו קרוב ל-6,800 דוחות. 660 דוחות בלבד רשמה המשטרה לרוכבי הקורקינטים החשמליים בגין עבירות תנועה.

 

העיר תל אביב-יפו מובילה במספר הדוחות שנרשמו לרוכבי האופניים החשמליים כאשר ירושלים נמצאת במקום השני ורמת גן מדורגת שלישית. בחיפה נרשמו רק 20 דוחות, באשקלון נרשמו 24 דוחות וברמלה 25 דוחות בלבד והן הערים  שסוגרות את הרשימה.

דוחות משטרה לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2018 לפי ערים מובילות:

עיר

מספר דוחות

תל אביב-יפו

10,202

ירושלים

2,929

רמת גן

2,096

בני ברק

1,295

חולון

1,030

הרצליה

960

אילת

426

גבעתיים

320

רמת השרון

289

אור יהודה

207

קריית אונו

133

נתניה

106

אשדוד

52

כפר סבא

42

פתח תקוה

40

רמלה

25

אשקלון

24

חיפה

20

 

 

אכיפת המשטרה מתמקדת בעבירת בנסיעה על המדרכה, הרכבת נוסע בניגוד לחוק, רכיבה על מעבר החציה ורכיבה מתחת לגיל 16 על אופניים חשמליים המנוגדת לחוק.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה נפגעים יותר ויותר בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים ונדמה שבמשרד התחבורה והבטיחות לא ממש מתרגשים מכך. למרות הנתונים הקשים במשרד לבטיחות בדרכים מתעלמים מאוכלוסיית הרוכבים ולא דואגים לסלול עבורם שבילי רכיבה בטוחים. כדי למנוע את ההרוג הבא חייבים להגביר את האכיפה המשטרתית ובעיקר את האכיפה של הפקחים העירוניים. במקביל חייבים להגביר את המודעות בקרב הציבורי לחשיבות חבישת קסדה ורכיבה על פי החוק וכללי הבטיחות".

מתחילת שנת 2019 נהרגו שישה רוכבי אופניים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2018 הייתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 19 רוכבים הרוגים. על מנת להילחם בתופעה ולצמצם את מספר הנפגעים, מעבירה עמותת "אור ירוק" הדרכות והרצאות בנושא. את ההדרכות מעבירה העמותה במוסדות חינוך, במקומות עבודה, בכנסים ובאירועים שונים. במסגרת ההרצאות מדגישים מומחי העמותה את הסכנות העולות מרכיבה, את החוקים והתקנות העדכניים וכן את הדרכים לרכוב באופן הבטוח ביותר.

פתח תקווה במקום ה- 15 - תחבורה בפתח תקווה

נכתב על ידי

אסף פרידור

B.A בממשל, המרכז הבינתחומי בהרצליה. M.A במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח: שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף הציבור.

asafptnow@gmail.com

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: