דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

תחבורה בפתח תקווה

עדכונים על פתיחה וסגירה של כבישים ומעברים, מגרשי חנייה, תחבורה ציבורית ועוד

מחקר של משרד האנרגיה: בשנת 2020 ידרשו בפתח תקווה 71 עמדות טעינה לרכב חשמלי

פורסם בתאריך:


מחקר חדש שיזם ומימן משרד האנרגיה בשיתוף מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה, מציג את תחזית הדרישה למספר עמדות טעינה לרכב חשמלי וסוג העמדות בכל הערים הגדולות בישראל (מעל 200 אלף תושבים), כל אחת בהתאם למאפייניה הייחודיים.

ממצאי המחקר מראים כי בעיר פתח תקווה, בשנת 2020, הדרישה לעמדות טעינה ציבוריות תהיה של כ-71 עמדות ותגדל בשנת 2025 ל-698 עמדות. הדרישה הגבוהה ביותר לעמדות טעינה ציבוריות בשנת 2020 צפויה להיות בעיר תל אביב ועומדת על 333 עמדות. לאחריה, העיר חיפה עם דרישה לכ-194 עמדות טעינה, ובערים ראשון לציון וירושלים צפוי ביקוש של כ- 100 עמדות. בערים נתניה ובאר שבע צפי הדרישה הוא של 67 ו-66 עמדות טעינה בהתאמה.

עוד נמצא כי בשנת 2025 נתח השוק לרכבים חשמליים צפוי לעמוד על 16% בממוצע, כאשר מספר הרכבים החשמליים יעמוד על 188,000 ויהוו כ- 5% מכלל ציי הרכב באותה שנה. בנוסף, מהמחקר עולה כי בשנה זו צפוי ביקוש של כ-149,184 עמדות טעינה פרטיות וכ- 12,891 עמדות טעינה ציבוריות. גם בשנה זו, הדרישה הגבוהה ביותר נמצאה בעיר תל אביב עם כ-3,279 עמדות, עלייה של פי 10 מהדרישה בשנת 2020. הצורך הצפוי לעמדות טעינה מהירות יעלה גם הוא ובשנת 2025 יידרשו בממוצע בישראל 327 עמדות.

ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה אמרה כי פרסום המחקר שבוצע במשך שנתיים, מהווה אחד מהצעדים שממשלת ישראל מקדמת לעידוד חדירת רכב חשמלי ושימוש בהנעות חלופיות בתחבורה. אנו צופים כי בשנים הקרובות נחזה בשיעורי חדירה גבוהים של הנעות חשמליות הן במגזר הפרטי והן בתחבורה הציבורית.

לדברי ד"ר ברכה חלף, המדענית הראשית במשרד האנרגיה, המשרד החל לפעול לעידוד חדירה של רכבים חשמליים לישראל. על פי חזון שר האנרגיה, בשנת 2030 לא יימכרו בארץ יותר כלי רכב מזהמים, דהיינו שאינם מונעים חשמלית או בגז טבעי. על בסיס המחקר שתמכנו בו, נוכל לקראת סוף השנה לצאת במכרזים להקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי במרחב הציבורי. העמדות תותקנה בכבישים מהירים, בשטחי רשויות מקומיות ובקניונים, חניונים ומוקדי ציבור, לרבות במקומות תעסוקה. עמדות אלו ייצרו את התנאים האופטימליים לפיתוח השוק ויגדילו באופן משמעותי את ציבור המשתמשים ברכבים חשמליים.

המחקר בוצע על ידי מוסד שמואל נאמן בשיתוף חברת ייעוץ  EV consul. התחזיות מבוססות על התפלגות טעינה ציבורית מול פרטית בעולם, התפלגות מאפייני סביבת המגורים (עירונית/כפרית) ונתוני הנסועה בישראל. המחקר עשוי לשמש הן את העיריות והן את משרדי הממשלה השונים לרבות משרד האנרגיה בתוכניות העבודה להטמעת הטעינה החשמלית הנדרשת.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: