דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

חדשות - מגזין - עסקים בפתח תקוה

לפרסום חייגו: 03-9290020

צרכנות בפתח תקווה

צרכנות פתח תקווה

שיווק באינטרנט - מי נגד מי

פורסם בתאריך:


ענף השיווק מאז ומעולם נחשב דינאמי אך החדירה של האינטרנט לחיינו האיצה עוד יותר את השינויים שעוברים עליו. מה קורה היום במרחב המקוון, איפה כולם מפרסמים ועל מה אסור לוותר? הנה כל הפרטים

רשת האינטרנט היא אמצעי התקשורת היעיל, הנפוץ, המהיר והזמין ביותר של המאה ה-21. אמצעי התקשורת החדשים נמצאים מסביבנו 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, אז אין פלא שגם בעלי העסקים רוצים לקחת חלק בחגיגה.

כתוצאה מכך מעדיפים רובם להשקיע את המשאבים העומדים לרשותם בפרסום ושיווק באינטרנט ולא רק בטלוויזיה, ברדיו, בעיתון או בשלטי חוצות. מצד שני, רק מעטים יודעים איך עושים זאת נכון ומה באמת קורה במרחב המקוון.

בין הקידום הממומן והאורגני: אפשרויות השיווק הקיימות

יש מגוון רחב של פלטפורמות עליהן ניתן לשווק ולקדם עסקים ואתרי אינטרנט, אך את החלוקה הבסיסית והגסה ביותר כדאי לבצע בין קידום ממומן ואורגני. אלו שתי שיטות קידום שקיימות ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש.

קידום אורגני במנועי חיפוש מאפשר לבעל עסק להופיע בראש התוצאות על בסיס תוכן שרלוונטי לגולש ומעניין אותו, בעוד קידום ממומן הוא פונקציה של השקעה כספית: העסק משתתף במכרז כספי עבור הופעה בתוצאות החיפוש הראשונות של ביטויי מפתח מסוימים ומי שמשלם יותר – זוכה. לשם השוואה, קידום אורגני ברשתות חברתיות מתבצע על ידי פרסום פוסטים עבור קהילת החברים של הדף העסקי, בעוד קידום ממומן כרוך בתשלום לפייסבוק או (לכל רשת חברתית) אחרת עבור הופעה במקומות ייעודיים.

מה הקשר בין תוכן, שיווק ופרסום?

כל פלטפורמה לשיווק בתקשורת החדשה או המסורתית דורשת תוכן שמתכתב עם הצרכים של הגולש. זה לא משנה אם מדובר בפרסומת בטלוויזיה, בתשדיר ברדיו או בבאנר באתר אינטרנט, כי התוכן הוא הכלי שבעזרתו ניתן להעביר את המסר בין המוען והנמען. באתרי האינטרנט למשל משלבים בין תוכן גרפי וטקסטואלי, ומאפשרים לבעלי עסקים לשווק את עצמם עם כתבות, סרטונים, מאמרים, גרפים, תמונות, איקונים ועוד.

כל סוגי התוכן מפורסמים על גבי פלטפורמות השיווק השונות הקיימות באינטרנט. אפשר לרכוש מילות מפתח מסוימות כחלק מקידום ממומן בגוגל ולהפנות את הגולש לעמוד נחיתה עם כתבה שיווקית, או לכתוב פוסט מעניין בפייסבוק ולתת לו לעשות את העבודה בצורה אורגנית. לחילופין, ניתן לצלם סרטון ויראלי כדי לקדם אותו ביו טיוב ולחבר אותו לערכי המותג או השירות.

בשורה התחתונה, צריך להבין שענף השיווק מתאפיין מטבעו בדינאמיות כי רק בצורה כזו ניתן לפנות אל קהל היעד ולהניע אותו למטרה מסוימת. חדירת האינטרנט לחיינו שינתה במובן מסוים את הענף כי האיצה את השינויים שעוברים עליו, אך העיקרון נשאר זהה. באמצעות שיווק באינטרנט אפשר לנצל את כל היתרונות המסורתיים של פרסום יעיל ובמקביל לחסוך בהוצאות ומשאבים.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: