הפנינג בביה"ס קפלן בפתח תקווה: ההורים והתלמידים עבדו ביחד על פרויקטים חדשניים
קהילה ועשייה, הורים ותלמידים. אתמול (שישי) נערך מפגש משותף להורים וילדים שכללו חוויה יוצרת בסגנון מייקרס, בשילוב עקרונות SEL - למידה רגשית-חברתית.
פורסם בתאריך: נכתב על ידי:
אתמול (שישי), במסגרת שבוע החינוך, התקיים הפנינג בבית ספר קפלן בעיר .
ההפנינג כלל פעילות מיוחדת במינה – מפגש משותף להורים וילדים שכללו חוויה יוצרת בסגנון מייקרס, בשילוב עקרונות SEL - למידה רגשית-חברתית (עוד על השיטות בסיום הכתבה)
כמו כן ניתן דגש למצפן החברתי.
הפעילות אתמול בביה"ס קפלן נועדה לאפשר להורים ולילדים להכיר ולחוות יחד, לגבש קשרים אישיים וקהילתיים, ולהרגיש חלק בלתי נפרד מהעשייה הבית-ספרית.
במהלך המפגש התנסו המשתתפים ביצירה טכנולוגית וחדשנית, שכללה בנייה, תכנון ושיתוף פעולה – תוך הדגשה של מיומנויות כמו הקשבה, אמפתיה, פתרון בעיות משותף ועבודת צוות.
כיבד בנוכחותו ראש העירייה רמי גרינברג.
"היה מרגש לראות את ההורים והילדים עובדים יחד, מדברים, מתלבטים, צוחקים – ובונים משהו משותף. זה בדיוק מה שאנחנו שואפים אליו בבית הספר שלנו" – אמרה חוה רוזנבלט- מתתיהו מנהלת בית הספר
הפעילות היא חלק מתפיסה רחבה של בית הספר, שמאמין בחינוך הוליסטי המשלב טכנולוגיה וחדשנות יחד עם פיתוח אישי ורגשי. דרך פעילויות כאלה, אנו יוצרים קהילה חזקה, תומכת ומעורבת – שלומדת וגדלה יחד.
מייקרס זו שיטה חינוכית מעשית שמתכתבת עם העידן הנוכחי שמפתחת סקרנות, יצירתיות וחדשנות לצד פיתוח חשיבה, ביקורתית, אחריות וניהול זמן.
בבית ספר קפלן בעיר משלבים את שיטת המייקרס עם שיטת S.E.L - למידה רגשית חברתית, תהליך שבאמצעותו התלמידים רוכשים ומשתמשים בידע, בכישורים ובמיומנויות כדי להתמודד עם אתגרי היום יום, להתפתח לאנשים סקרנים עם יכולת הבנת רגשותיהם ורגשות האחרים, תוך אינטראקציות חיוביות עם אחרים, מתוך מוטיבציה פנימית, וויסות רגשי והתנהגותי וקבלת החלטות אחראיות.

נכתב על ידי
אסף פרידור
B.A בממשל, המרכז הבינתחומי בהרצליה. M.A במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח: שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף הציבור.
תגובות