פרסומים אסורים לפי חוק
לפי נתוני חברת META (פייסבוק) ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג קנה 374 פוסטים ממומנים לדף הפייסבוק שלו ולדף הפייסבוק של העירייה, בשלושה חודשים, בעלות של למעלה מ-250 אלף ש"ח על חשבון הקופה הציבורית.
פורסם בתאריך: נכתב על ידי:
דף הפייסבוק של ראש עיריית פ"ת רמי גרינברג, ממומן על ידי העירייה בעלות גבוהה מאד ומדורג במקום העשירי מבין כל דפי הפייסבוק בארץ, כך לפי נתוני מטה.
מה שעוד יותר בולט ברשימת המפרסמים הגדולים ביותר בפייסבוק ובאינסטגרם ב-3 החודשים האחרונים הוא שאין עוד ראש עיר או פולייטיקאי מקומי שמדורג במיקום כה גבוה ברשימה ושמשקיע בפרסום וקונה פוסטים ממומנים בסכום אשר עולה על 137 אלף שקלים.
לפי הרשימה, גרינברג עוקף את סגן ראש עיריית חולון שי קינן (100,000 ₪) ואף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (90,000 ₪).
מי שמכיר את הנפשות הפועלות בעיר ואת הפוליטיקה של גרינברג לא מופתע, גרינברג משקיע הון עתק בכל הנוגע ליחסי ציבור, אם זה בסרטוני תדמית, בהשקעה כספית אדירה ברשתות החברתיות ובפרסום שמו מספר הסלולרי שלו בכל פינה בעיר, בניגוד להחלטת יו"ר ועדת הבחירות.
חבר המועצה ויו"ר ועדת הביקורת גנאדי בורשבסקי: "חברי מועצה להבדיל מראש עיר, מתנדבים ללא שכר, השימוש של גרינברג בכספי ציבור לטובתו האישית, היא חלק מההתנהלות הנוראית שלו והוא יידרש להחזיר כל אגורה לקופת המועצה".
בחודש יוני 2022 דיווחנו כי לטענת בורשבסקי, לפי נתוני חברת meta המחזיקה ברשת החברתית, גרינברג הוציא לכאורה מאות אלפי שקלים על פרסום בדפי הפייסבוק.
לפי בורשבסקי גרינברג מוציא את הסכומים האלו בקביעות ( כ-340 אלף ₪ בשנה) מאז שנבחר על מנת לקדם מסרים תעמולתיים פרטיים בחשבון הפייסבוק האישי שלו בסיוע הגורמים בעיריה האחראים על קופתה.
בורשבסקי הציג בדיקה ובה נערכה השוואה בין ההשקעה של ראשי ערים ושרים בחשבונות הפייסבוק האישיים שלפיה כאמור גרינברג מדורג ראשון בפער ניכר אחרי רוב נבחרי הציבור שנדגמו.
במכתב ליועמ"שית כותב עו"ד שגב בשמו של בורשבסקי: "אין עוד ראש עירייה גדולה הפועל באותו אופן ומממן את חשבונו האישי מקופת העיריה. אם לא די בכך, את האמור עושה מר גרינברג בהיקפים עצומים אשר אין להם שני אפילו בקרב שרי הממשלה. כך מר גרינברג מפרסם בעמוד הפייסבוק האישי שלו, שמופעל כשש שנים טרם נבחר לכהונת ראש העירייה, תכנים השייכים לעיריית פתח תקווה תוך ניכוסם של מעשים אלה – אליו באופן אישי. חמור מכך, מר גרינברג שייך לכאורה את חשבון האשראי של עירית פתח תקווה ישירות לחשבונו הפרטי ובאמצעי זה מפרסם כל מודעה העולה על רוחו תוך שימוש בקרדיט שממומן כולו ע"י תושבות ותושבי פתח תקווה."
בחודש אוגסט 2021 דיווחנו על תוצאות בדיקת "העין השביעית" שלפיה בשלושה חודשים באותה השנה, השקיעה עיריית פתח תקווה כ-120 אלף שקלים בקידום ממומן בפייסבוק של הודעות שונות לציבור התושבים. כמעט 90% מהסכום הזה, יותר ממאה אלף שקלים, יועדו לפרסום בעמוד של ראש העיר רמי גרינברג, ולא בזה של העיר עצמה.יצויין כי גם דף הפייסבוק של עיריית פתח תקווה מדורג במיקום גבוה ברשימה ומושקעים בו יותר מ-106 אלף ש"ח.
מדוברות העירייה נמסר: "מדוברות העירייה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה מנגישה מידע שימושי לציבור על השירותים העירוניים השונים, האירועים העירוניים וזאת בכלל האמצעים הדיגיטליים המנוהלים על ידי צוות לשכת דובר העירייה, ובכלל זה העמוד הציבורי של ראש העיר - בדומה לנעשה בכל הרשויות האחרות. התקציב שצויין אינו מיועד לקידום העמוד או לקידומו של ראש הרשות, אלא לקידום פרסומים ייעודיים במגוון תחומים לציבור תושבי העיר: פיתוח תשתיות, חידוש מבנים וגינות, מידע על מגוון רחב של אירועים, על החלטות במגוון של תחומים ועוד.
"בנוסף, בשונה מאישי ציבור אחרים, העירייה אינה רוכשת כתבות תדמית וכן אינה משתמשת במניפולציות שיאפשרו להציג עלות פרסום שגויה ואף אינה מסתייעת בגורמי חוץ להפקת התכנים וניהול העמודים כפי שעושים מרבית הרשויות ובעלויות גבוהות מאד. חשוב לציין כי ראש העיר אינו מעורב באופן בו מקודמים או לא מקודמים פרסומים, כמה כסף מוקצה ואם בכלל. מי שאמון על ההחלטות האלו הינו דובר העירייה וצוות המחלקה לשירותים דיגטליים. הכל נעשה על פי עבודת פילוח ונתונים ולפי אופי הקמפיין ואוכלוסיית היעד וכן ייעדי החשיפה הנדרשים על מנת להשיג את היעדים".
נכתב על ידי
אסף פרידור
B.A בממשל, המרכז הבינתחומי בהרצליה. M.A במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח: שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף הציבור.
תגובות