דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

קהילות בפתח תקווה

כל מה בפ"ת מתוכננים 13 רובעים, יש בה מספר גדול של שכונות, כאן הבמה לקהילות באשר הם.

בן 90 שמרים משקולות, בת 86 ששוחה חמישים בריכות

הכירו את האנשים שבשבילם גיל הוא רק מספר. צילם: ליאור פרץ

פורסם בתאריך:


בן 90 שמרים משקולות, בת 86 ששוחה חמישים בריכות: הכירו את האנשים שבשבילם גיל הוא רק מספר
יצאנו לפגוש את המבוגרים שלא מוכנים לוותר על הספורט |
מה חשוב לדעת על פעילות גופנית בגיל השלישי? מדוע היא קריטית במיוחד בגיל זה? וממה כדאי להיזהר?

פעילות גופנית חיונית ומומלצת לבריאות בכל גיל אך היא חשובה במיוחד ואפילו קריטית בגיל השלישי. הפעילות תורמת רבות בהיבט הפיזי, חיזוק המפרקים, חיזוק השלד, חוסן בריאותי משופר יותר, האטה של דלדול בריחת העצם, שיפור טווחי התנועה בגוף.
בהיבט הנפשי, משחררת אנדורפינים שכן משפיעים על מצב הרוח והופכים אותו למרומם יותר ובהיבט החברתי, הפעילות מתבצעת בדרך כלל בקבוצות, דבר התורם בכל הנושא החברתי מאפשר להכיר חברים חדשים או אולי אפילו לפצוח בזוגיות חדשה.
יצאנו לפגוש את דיירי רשת הדיור המוגן בית בלב בפתח תקווה אשר בוחרים כל בוקר מחדש להשקיע  בבריאות ובאיכות חייהם.


ישראל לוויט, בן  90, דייר בבית בלב פתח תקוה, מקפיד מדי בוקר לפקוד את חדר הכושר, שם הוא מתאמן בBIO CIRCUIT שהיא שיטת אימון חדשנית של 8 תחנות במכשירי כוח. לאחר חדר כושר הוא עושה התעמלות עם כסאות ומקפיד ללכת באוויר הפתוח מדי יום. "שמירה על פעילות גופנית מחזקת לי את הנפש, ואת הבריאות ומסייעת לי לשמור על עצמאות", מספר ישראל

ציפורה יודקביץ, בת 86, המתגוררת בבית בלב בפתח תקווה, שוחה מדי בוקר כחמישים בריכות ב35 דקות בלבד, " המתקנים והבריכה מרגישים כמו בבית  מלון, מה הפלא שבשבילי כל בוקר מרגיש חופשה?"  ולאחר הבריכה מקפידה לעשות פילטיס, יוגה, פיזיותרפיה והתעמלות. "שמירה על פעילות גופנית עוזרת לי לשמור על מצב רוח טוב וחיונית ולפגוש חברים", מספרת ציפורה

ליאור פרץ מנהל הספא והכושר בדיור המוגן בית בלב בפתח תקוה מקבוצת מכבי שירותי בריאות מסביר על חשיבותה של פעילות גופנית בגיל השלישי. "פעילות גופנית שומרת על השרירים, על הגמישות ועל המפרקים. כמו כן, היא מטיבה עם עמוד השדרה, מפרק הירך הברכיים והכתפיים", מציין ליאור.

מה הפעילות הגופנית המומלצת ביותר לגיל השלישי ובאיזו תדירות מומלץ להתאמן?

"פעילות גופנית היא מאוד אינדיבידואלית", מסביר ליאור, "אפשר להתאמן כל יום ואפשר פעמיים בשבוע. הכי חשוב להתאמן בבטיחות, בהנאה ובהדרגתיות, כלומר לדעת כמה מתאים לי להתאמן בשבוע ורק לאחר כחודשיים להוסיף 1-2 שיעורים".
ליאור מסביר כיצד תדעו איזו פעילות גופנית הכי מתאימה לכם, "הפעילות שהכי מתאימה לכם נגזרת מיכולות, רצון ואופי המתאמן וכמובן תמיד בהתייעצות עם איש מקצוע", אומר ליאור, "על המתאמן להכיר ביכולותיו טרם התחלתו באימונים. בגיל השלישי מומלץ להתאמן בהתאם ליכולותיך אך באופן כללי מומלץ להתאמן בדופק נמוך עד בינוני", ליאור מסכם ומדגיש, "חשוב לזכור - אם יש ספק, מתייעצים עם המאמן"

מה הסיכונים בפעילות גופנית בגיל השלישי?

"חשוב תמיד לשים לב לשיווי משקל במהלך פעילות גופנית, במידה והמתאמן מרגיש סחרחורת במהלך האימון, עליו מיד לשבת ולנוח לעד שתחלוף. במידת הצורך, להוריד את העוצמה של תרגיל במטרה להוריד את הדופק. אם משתמשים בעזרים כמו משקולות או רצועות, לדאוג כי עושים בהם שימוש נכון" מסביר ליאור ומדגיש "חשוב להקפיד על חימום ומתיחות לפני ואחרי כל אימון".

אני רוצה להתחיל להתאמן אבל מתקשה למצוא מוטיבציה, מה אפשר לעשות?

"סוגיית קשיי מוטיבציה בהקשר של פעילות גופנית רלוונטית לכל הגילאים. זו תופעה מאוד טבעית ומאוד שכיחה בכל גיל" מסביר ליאור, "מומלץ לקבוע שיחה עם המאמן/ת ויחד להתחיל בתוכנית בסיסית מינימלית של פעילות. אפשר ורצוי כמובן להיעזר בעידוד ותמיכה מקרובי משפחה וחברים בכדי להתחיל במסע המופלא של ספורט כשגרת חיים. כל מי שמתאמנים מעידים על הספורט כמתנה עצמית לגוף, לנפש  ולחיים"

מהי התזונה המומלצת לגיל השלישי?

"תמיד מומלץ לפנות לאיש מקצוע מוסמך שיבנה עבורך תפריט תזונה שמתאים אישית לכם. לרוב מבוגרים אוכלים בין שתיים לשלוש ארוחות ביום. כדאי לשתות כמה שיותר, להשתדל לאכול כמה שפחות סוכר, להרבות באכילת בפירות, ירקות, דגים וכמה שפחות בשר חי".

גיל צפריר, מנהל הדיור המוגן: "חדר הכושר בבית נבנה ועוצב לפי המחויבות והדאגה לבריאותם של הדיירים. אנו רואים חשיבות רבה בהשקעה בתחום הספורט ומעודדים את הדיירים לפעול כמה שיותר במגוון תחומי הספורט "

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: