דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

חינוך בפתח תקווה

חינוך ונוער, מה קורה בגנים ובבתי הספר בפתח תקווה, המדור עוקב, מתריע ומשבח.

מיכל מרדכי ריכרט, מנהלת תיכון ברנר בפתח תקוה וורד עמית – מנהלת פסגה פתח תקוה קיבלו תעודת הוקרה

ממחוז תל אביב, משרד החינוך על פעילותן החינוכית בשנת הלימודים תשפ"א.

פורסם בתאריך:


 

21 אנשי ונשות חינוך מצטיינים ממחוז תל אביב שהתבלטו בעשייתם החינוכית במהלך שנת הלימודים תשפ"א, קיבלו תעודות הוקרה ממנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך, חיה שיטאי, סגנה אבי הראל, מפקחת מחוז תל אביב רונית זכאי ומחמ"ד המחוז רבקה הלינגר. 

בין הזוכים גם מיכל מרדכי ריכרט, מנהלת תיכון ברנר בפתח תקוה וורד עמית מנהלת מרכז פסגה בעיר. בטקס ההוקרה, לקחו חלק נציגי הסתדרות המורים, ראשי ערים, הנהלת מחוז תל אביב, הפיקוח, מנהלי אגפי חינוך וקרובי משפחותיהם של המתמודדים שזכו בתואר הנכסף.

בדברי ברכותיה אמרה מנהלת מחוז תל אביב, חיה שיטאי : בעשייתכם היומיומית אתם מנהיגים את דור המחר אל עבר המצוינות, בדרך שאין לה תחליף, דוגמא אישית. אתם מהווים מודל להזדהות עבור תלמידכם ועמיתכם. בעשייתכם החינוכית אתם פועלים לאתר את יכולותיהם של תלמידיכם, מחזקים ומעצימים אותם וחותרים למצות מהם את המרב. אני רואה בכם מנהיגות פדגוגית איכותית ומשמעותית במערכת החינוך."

חברי ועדת הפרס כתבו

מיכל מרדכי ריכרט:

מיכל היא מנהיגה חינוכית פורצת דרך בתחום ראיית התלמיד כ"לומד עצמאי" שמתפתח כל הזמן. היא גם מאמינה בהתמקצעות ובהתפתחות מתמדת של כוח ההוראה כדרך חיים חינוכית. תפיסת עולמה היא ליצור תחושת שייכות. במהלך שמונה השנים האחרונות זכו מורי בית הספר 4 פעמים בתגמול הדיפרנציאלי, דבר שמעיד על תהליך מובנה של קידום הישגים, התייחסות לאוכלוסיות מורכבות, אחוז גיוס גבוה והצטיינות בבחינות הבגרות.

במסגרת הכנת הלומד העצמאי, גוייסו תחת ניהולה של מיכל, 39 מורים מקצועיים לפרויקט חניכה לתלמידים מאתגרים המלווים אותם לאורך שעות היום. בנוסף פותח מערך חונכות ולפיו תלמידי שכבת י"ב חונכים את תלמידי י"א בלימודים, וכך גם בשכבות הנמוכות. בכיתה י', במסגרת השכלה כללית, פותחה תוכנית ללימודי אוריינות שסוגרת פערי שפה ומכשירה ללמידת טקסטים מורכבים.

במסגרת המעורבות בקהילה מוכשרים תלמידי התיאטרון כליצנים רפואיים ההולכים לבתי חולים. תלמידי מגמת ניהול עסקי פיתחו תוכנית למניעת עושק קשישים בבתי אבות. בנוסף, דואג בית הספר לתלמידים בקהילה שאין יד הוריהם משגת לחגוג להם ימי הולדת, ומסלול החינוך הגופני מאמץ את בית הספר קורצ'אק לחינוך מיוחד לשיעור ספורט משותף.

כל מורה בבית הספר מקבל חניכה וליווי צמוד. כל הפיתוח המקצועי נעשה על ידי גורמים בית ספריים. בית הספר נבנה ברמה הניהולית כך שלכל מורה ותלמיד יש אדם משמעותי הפנוי ליצירת קשר אישי ישיר בכל זמן נתון.

ורד עמית

מנהלת פסג"ה, פתח תקווה

ורד עמית, מנהלת פסג"ה, מוערכת מאוד על ידי הרשות המקומית ועל ידי בעלי התפקידים עימם היא עובדת. ורד מצעידה ומעצימה את הפסג"ה בחדשנות ובהקשבה תמידית.

חדרי הפסג"ה עוצבו ברוח עקרונות ה-We Work , ולכל חדר פותחו מתודולוגיות פדגוגיות מתאימות. בתקופת הקורונה נערך פיתוח פדגוגי של כל ההיבטים גם ללמידה מרחוק במרחב הזום.

ורד מובילה תהליכי פיתוח מקצועי חדשניים כגון: פודקאסט ככלי לימודים, מסלולי קריירה לעובדי הוראה ונוירופדגוגיה. היא חיברה את סייעות גני הילדים ללמידה מקצועית תוך יצירת קבוצה ייחודית של סייעות מובילות בשיתוף הרשות. ורד יזמה קשר עם אוניברסיטת אריאל למחקר על למידה מקוונת בתקופת הקורונה באישור המדען הראשי של משרד החינוך, ובנוסף השתתפה במפגשי חשיבה עם ראש העיר בנושאים כמו: מרחב חדשנות עירוני, בניית קמפוס לימודי חדש יחד עם האוניברסיטה הפתוחה כחלק מחזון של פתח תקווה כעיר לומדת.

ורד מקדמת חדשנות ומקצועיות. היא עובדת בצוותי משימה במערך שותפויות עם המשרד והרשות על מנת לתת מענה משמעותי לצרכים ולקדם באופן דיפרנציאלי את עובדי ההוראה. ורד חרטה על דגלה שילוב יזמות וחדשנות פדגוגית. בימי הקורונה הייתה חיונית בהובלת מערך תהליכי הדרכה מקצועי דרך וובינרים והייתה בקשר עם בתי ספר ופלטפורמות נוספות.  ורד מקצעה את הצוות הפדגוגי בפסג"ה בהתאמה ללמידה ההיברידית.

 

 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה:
1
נכון
ליטל | 08:17   19.05.22