דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

תחבורה בפתח תקווה

עדכונים על פתיחה וסגירה של כבישים ומעברים, מגרשי חנייה, תחבורה ציבורית ועוד

"צועדים בנחישות לכאוס תחבורתי טוטאלי"

מאת: משה פישר, מטה המאבק לבינוי שפוי

פורסם בתאריך:


בקרוב תתפרסם ההחלטה של חוקר ההתנגדויות שבחן את ההתנגדויות לתכנית סלילת כביש 40 ( בחלק הכביש המחבר בין צומת סגולה ועד היציאה מפתח תקוה: נחלים, מגשימים ואח'). ההתנגדויות הן למניעת שלושה צמתים כפי שדיווחנו.
משה פישר, ממטה המאבק למען בינוי שפוי מתייחס למה שלדבריו צפוי להתרחש באיזור מבחינה תחבורתית:

כל מרחב כביש 40,  בין מחלף נחלים , לצומת גנים, מתוכנן להוסיף בשני העשורים הקרובים יותר מ- 30,000 אלף יחידות דיור.

בתכניות מחנה סירקין כ- 19,000 יחידות, בשכונות הסמוכות לכביש 40 ( תכנית 1216)  עוד כ 4,000 - 5,000 יחידות דיור. בתכנית התחדשות עירונית בשכונת עמישב ובתכניות פינוי בינוי בשכונות שעריה , יוספטל,  תקומה וצפון מחלף סירקין, עוד כ 7,000 יחידות בהתחדשות עירונית.  לזה יש להוסיף שטחי מסחר חדשים בהיקף של למעלה ממיליון מ"ר ומבני ציבור.

האם התרחיש  הזה,  מסתדר עם המענה התחבורתי הצפוי ? מסתבר שלא.

הסטת כביש 40 מייצרת ניתוק בין השכונות המזרחיות והגישה הישירה אל הכביש. יש לזכור כי הגישה אל השכונות המזרחיות וכפר סירקין לכביש 6 לא מתאפשרת במחלף עמישב. כך שיווצרו צווארי בקבוק עמוסים ופקוקים בכניסות וביציאות מהשכונות המזרחיות.

מטה המאבק של הדר גנים ושכונות נוספות יחד עם מטה בינוי שפוי פ" ת ועוד נציגים, הגישו את התנגדותם בנובמבר 21 , במסגרת ההליך הקבוע לאישור תכניות - "התנגדויות".  לאחר שגם מתכנן הכביש אישר כי השרותיות תפגע ותרד , גם  לאור סגירתן המתוכננת של שלושת הצמתים: הושע , חזן ושלמה, וזאת  במסגרת בנייתו של הכביש החדש  - הכביש המקביל (בחלקו)  - או בשמו הנוסף - הכביש העוקף (המשוקע) . 

צריך להבין כי  אפשרויות התחבורתיות העומדות בפני הציבור מוגבלות ביותר. האמצעים הנתונים בפני הציבור העצום הזה (נכון להיום)  כ 70,000 - 80,000 איש (רק) לעשור הקרוב ומאזורי שכונות מזרח פ"ת, הם אוטובוסים ורכב פרטי, הנשענים על מערכת שרותיות חלשה. ורואים שאין  לציבור אמצעים  כרכבת קלה ומטרו ( אולי בעוד 25 - 30 שנה).

צריך לעצור ולחשב תכנון ומסלול מחדש.

לסיכום צריך לראות את המציאות המתרחשת והמתרגשת כהוויתה. הקטסטרופה במלוא חריפותה לפנינו, המתכננים ומנהל התכנון מנותקים מצרכי הציבור,  ועל כן אין ברירה אלא להמשיך לערכאות משפטיות הגבוהות ביותר או שאולי שרת התחבורה מירב מיכאלי שכבר הפגינה חדות ואומץ כשעצרה תכנית אשר פוגעת בערכי טבע, תמשיך בקו ההגיוני האומר - אסור לפגוע באוכלוסייה הקיימת - וותיקה, אסור לפגוע באיכות חייו של הציבור באופן כזה משמעותי  שחייו יהפכו לגיהנום.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: