דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

תחבורה בפתח תקווה

עדכונים על פתיחה וסגירה של כבישים ומעברים, מגרשי חנייה, תחבורה ציבורית ועוד

יותר מ - 800 הולכי רגל נפגעו כשחצו מעברי חציה בעיר

בעשור האחרון בפתח תקווה נפגעו 858 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 15 בני אדם נהרגו. פתח תקווה במקום ה-4 בארץ במספר הולכי הרגל שנפגעו במעברי החצייה.

פורסם בתאריך:


בשנת 2020 בכבישי ישראל: עליה חדה בהרוגים הולכי רגל שחצו במעבר חציה

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 נהרגו 33 בני אדם בעת שחצו את הכביש במקום שאמור להיות הבטוח ביותר עבורם – מעבר החציה. מדובר בעליה חדה (57%) לעומת מספר ההרוגים בשנת 2019 במהלכה נהרגו 21 הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה. כמעט כל ההרוגים במעבר חציה בשנת 2020 מצאו את מותם בתחום העירוני – 32 הרוגים מתוך 33 הולכי הרגל. בעשור האחרון מעל 17 אלף בני אדם נפגעו בעת שחצו את הכביש במעבר החציה, כ-1,700 נפגעים מדי שנה.

בפתח תקווה נפגעו 858 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 15 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 86 הולכי רגל.

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים 1,640 הולכי רגל בעת שחצו את הכביש במעבר חציה, מדובר בלמעלה ממחצית מתוך כל הולכי הרגל שנפגעו בשנה זו בתאונות דרכים (2,627). רובם הגדול של הולכי הרגל שנפגעו במעבר חציה נפגעו בתחום העירוני: 1,604 הולכי רגל, מתוכם 32 נהרגו ו-172 נפצעו באורח קשה.

העיר שבתחומיה נפגעו הכי הרבה הולכי רגל בעת שחצו במעבר חציה בשנת 2020 היא תל אביב – 177 הולכי רגל. ירושלים – היא העיר השנייה במספר הנפגעים בשנה זו - 160 הולכי רגל, העיר השלישית היא פתח תקווה – 86 הולכי רגל נפגעו במעבר חציה בעיר בשנה זו.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל היא מקום מסוכן ללכת בו ברגל. אנחנו מחנכים את הילדים שלנו לחצות רק במעבר חציה אבל המעבר הפך למסוכן ולא בטוח. זירת ההיפגעות מאוד ברורה ולכן חייבים לרסן ולמתן באמצעות פסי האטה את מהירות נסיעת כלי הרכב ליד בתי ספר, גני ילדים, פארקים וגינות ציבוריות כדי להפחית את הסיכון לפגיעה בילדים. גם ליד בתי אבות ומרכזי יום לקשיש יש להתאים את התשתית כך שתיתן עדיפות לאזרחים וותיקים ותאפשר להם חצית כביש בטוחה. הגיע הזמן לתת עדיפות להולכי הרגל על פני כלי הרכב כי בכל מפגש בין הולך הרגל לכלי הרכב, הולך הרגל תמיד יפסיד ויפגע".

 

הכי הרבה נפגעים בתל אביב, עליה בנפגעים ברמת גן, שיא הרוגים בנתניה – נתוני הערים המרכזיות:

  • בתל אביב נפגעו 2,165 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 27 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 177 הולכי רגל, מהם ארבעה נהרגו.
  • בירושלים נפגעו 1,568 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 12 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 160 הולכי רגל, מהם שניים נהרגו.
  • בחיפה נפגעו 1,131 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 18 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 85 הולכי רגל, מהם שני בני אדם נהרגו.
  • בפתח תקווה נפגעו 858 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 15 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 86 הולכי רגל.
  • בחולון נפגעו 652 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם תשעה בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 47 הולכי רגל, מהם אחד נהרג.
  • באשדוד נפגעו 686 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 11 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 64 הולכי רגל.
  • בבת ים נפגעו 633 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם תשעה בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 77 הולכי רגל.
  • ברמת גן נפגעו 529 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם שישה בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 61 הולכי רגל, מהם אחד נהרג – זאת לעומת שנת 2019 שבמהלכה נפגעו 48 הולכי רגל במעבר חציה בעיר.
  • בבני ברק נפגעו 510 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם שני בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 54 הולכי רגל.
  • בנתניה נפגעו 563 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 11 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 71 הולכי רגל, מהם ארבעה נהרגו – מספר ההרוגים הגבוה בעיר זה עשור.
  • באשקלון נפגעו 418 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 12 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 31 הולכי רגל.
  • בראשון לציון נפגעו 406 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם 11 בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 45 הולכי רגל, מהם שלושה נהרגו.
  • בבאר שבע נפגעו 366 הולכי רגל במעבר חציה בעשור האחרון (2011-2020), מתוכם שבעה בני אדם נהרגו. בשנת 2020 נפגעו במעבר חציה בעיר 31 הולכי רגל, מהם אחד נהרג.

תצפית מתנדבי עמותת אור ירוק

מתנדבי העמותה בדקו באופן מדגמי את התשתית סביב 275 מעברי החציה בכ-100 רשויות ברחבי הארץ – האם קיימים פסי האטה לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב, האם מעברי החציה צבועים, האם קיימת תאורה שתסייע לנהג לראות את הולך הרגל בשעות החשיכה ממרחק רב יותר, האם סף המדרכה מונמך בכניסה למעבר החציה כדי לסייע לקשישים, ילדים ואנשים עם צרכים מיוחדים לרדת ולעלות בצורה קלה יותר מהמדרכה אל הכביש ולבסוף האם קיים תמרור המתריע בפני הנהגים כי הם מגיעים אל מעבר חציה.

מצ"ב התוצאות מבדיקת 275 מעברי חציה:

•     ב-72% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים פס האטה לפני מעבר החציה.

•     43% ממעברי החציה שנבדקו היו דהויים או מחוקים.

•     ב-32% ממעברי החציה שנבדקו לא היה קיים תמרור המתריע על הימצאות הולכי רגל או שהוא לא היה תקין.

•     ב-14% ממעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת תאורה.

•     ב-8% מעברי החציה שנבדקו לא הייתה קיימת הנמכה מהמדרכה בפתח מעבר החציה.

מעבר לנפגעים תאונות הולכי הרגל עולות למדינה גם כסף רב

על פי נתונים שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, בכל שנה מסתכם הנזק הכלכלי למדינה מתאונות דרכים שבהם מעורבים הולכי רגל ב-2.4 מיליארד שקלים, כל תאונה שבה נפגע הולך רגל עולה למדינה 277 אלף שקלים בממוצע. והפתרון? פשוט, זול ומציל חיים - פס האטה מפחית את תאונות הדרכים ב-40% באותו מקום בו הוא מותקן.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: