דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

תחבורה בפתח תקווה

עדכונים על פתיחה וסגירה של כבישים ומעברים, מגרשי חנייה, תחבורה ציבורית ועוד

בעשור האחרון בפתח תקווה נפגעו קרוב למאה רוכבי אופניים בתאונות דרכים

פורסם בתאריך:


בפתח תקווה נפגעו 91 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם חמישה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שלושה רוכבים, מהם שניים נפצעו באורח קשה.

לפני כחודש רכב ההרפתקן רועי (ג'ינג'י) סדן בן ה-39 על אופניו שאיתם הקיף את העולם. לאחר רכיבה של כשלוש שעות הגיע לכניסה לראש הנקרה, הקיבוץ בו התגורר, ושם התנגש סדן באוטובוס. סדן נפגע אנושות מהפציעה ולאחר יומיים נפטר מפצעיו. סדן הוא אחד מארבעה רוכבי אופניים רגילים שנהרגו בתאונות דרכים מתחילת 2021, זאת לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה במהלכה לא נהרגו רוכבי אופניים כלל.

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 חלה עליה של 15% ברוכבי האופניים הרגילים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני לעומת שנת 2019 וזאת למרות מגפת הקורונה, הסגרים וצמצום נסועת כלי הרכב בכבישים. ההערכה היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל. התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 205 רוכבי אופניים לעומת 178 שנפגעו בשנת 2019 ו-178 שנפגעו בשנת 2018. ארבעה מבין הרוכבים שנפגעו בשנת 2020 נהרגו ו-78 נפצעו באורח קשה. בכל רחבי ישראל נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 234 רוכבי אופניים רגילים, גם במקרה הזה מדובר בעליה לעומת השנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 219 רוכבים.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכבי אופניים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני מכיוון שאין להם שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות וכאשר רכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה הם מצויים בסיכון ממשי לחייהם. האופניים הם כלי רכב שמסייע לשמירה על הכושר הגופני והבריאות, השימוש בו מצמצם זיהום אוויר, הם זולים ונגישים לרוב האוכלוסייה. חייבים להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שיפגע הרוכב הבא".

בתל אביב נפגעו פי-4.2 רוכבי אופניים בתאונות דרכים מאשר בירושלים

  • בתל אביב נפגעו 689 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם 14 רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 62 רוכבים, מדובר בעליה במספר הנפגעים בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נפגעו בעיר 51 רוכבים.
  • בירושלים נפגעו 162 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שישה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 26 רוכבים, מהם רוכב אחד נהרג, מדובר בשנה בה מספר הנפגעים בעיר הגבוה בכל העשור החולף.
  • בפתח תקווה נפגעו 91 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם חמישה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שלושה רוכבים, מהם שניים נפצעו באורח קשה.
  • בראשון לציון נפגעו 72 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שני רוכבי אופניים רגילים.
  • בנתניה נפגעו 83 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגע בעיר רוכב אחד.
  • ברמת גן נפגעו 70 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם רוכב אחד נהרג. בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה רוכבים, מדובר בעליה במספר הנפגעים בהשוואה לשנת 2019 שבמהלכה נפגעו בעיר שני רוכבים.
  • ברחובות נפגעו 70 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם תשעה רוכבים נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה רוכבים, מהם שניים נפצעו באורח קשה, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעיר זה שש שנים.
  • בבני ברק נפגעו 73 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה רוכבים.
  • בחולון נפגעו 62 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שמונה רוכבי אופניים רגילים, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעיר זה חמש שנים.

 

טיפים לרכיבה בטוחה:

  • שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופניים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים למנוע פגיעות ראש ויכולה להיות ההבדל שבין חיים למוות.
  • שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.
  • הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב יראה על ידי נהגי המכוניות.
  • בחירת המסלול הבטוח ביותר – מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר – מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה יעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.

 

שיתוף הפעולה בין עמותת 'אור ירוק' וקהילת 'שים לב לרוכב' נרקם תודות לקרן השקעות האימפקט 2B Community ומשפחת חשין, שבטיחות רוכבי אופניים הוא נושא היקר לליבה. במסגרת מגוון הפעילויות, נערכות גם הדרכות בבתי ספר, במהלכן משוחחים עם בני הנוער על החשיבות בציוד מגן – קסדה, מגנים, בגדים זוהרים, רכיבה ע"פ החוק ובמקומות הבטוחים וכמובן על הסכנות שברכיבה על אופניים חשמליים. בנוסף נערכת הסברה גם לציבור הנהגים כיצד להתייחס לרוכבים, לחפש אותם ולהיות ערניים אליהם.


 

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה: