נצבט הלב. לקחו לילדים בעלי צרכים מיוחדים את הגן שנבנה במיוחד עבורם.
העירייה בנתה גן חדש לילדים בעלי צרכים מיוחדים. רגע לפני תחילת שנת הלימודים העבירה את המפתחות לילדי הגנים הרגילים. הילדים בעלי הצרכים המיוחדים יישארו בגן ישן, מוזנח. העירייה נכון הבטחנו אבל עלה צורך בהול.
פורסם בתאריך: נכתב על ידי:
להורי ילדים בעלי צרכים מיוחדים מפ"ת הובטח שילדיהם יעברו לגן החדש באם המושבות, אולם כשהגיע הזמן שילדיהם יעברו לשם, העירייה מצאה לנכון לשכן בגן החדש ילדים מהחינוך הרגיל ולהשאיר את הילדים בעלי הצרכים המיוחדים בגן בכפר אברהם שיש בו אינסוף מפגעים וניכרת ההזנחה.
לפני כשבוע הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים בפ"ת שלחו מכתב לראש העיר ובו הם כתבו: כידוע, מזה שנים רבות ילדים עם מוגבלות שכלית תושבי העיר נמצאים בגן נופר ברחוב חכמי לובלין בשכונת כפר אברהם. בגן נופר מדי שנה נמצאים כ – 20 ילדים ברמת תפקוד שונות ובהן גם ילדים במצב סיעודי. גן נופר הוא גן ישן ומוזנח.... ואינו נותן מענה לצרכים הטיפוליים והפרא – רפואיים של הילדים שכה חינויים לילדים הנמצאים בגיל קריטי בהתפתחותם. לפיכך, ובעקבות פניות הורים, שקדה עיריית פתח תקווה על בנייתו של גן ילדים חדש המותאם לצרכי ילדים עם מוגבלות, בשכונת אם המושבות בתוך הקהילה ומוכן לקליטת ילדים בשנת הלימודים הקרובה. יודגש כי מלכתחילה ייעוד של הגן החדש היה לשמש ילדים עם מוגבלות שכלית תושבי העיר והסביבה. הקמת הגן נעשתה מתוך הכרה בצורך ממשי לילדים ולמשפחות אשר ביקשו במשך שנים ארוכות גן רואי ומותאם לצרכי ילדיהם.
גללי עכברים על הקירות- נשרו מהתקרה
לפני מספר ימים הופתעו הורי הילדים עם המוגבלות השכלית לגלות ששבועות ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים התשע"ז שהגן החדש ישמש ילדים ללא מוגבלות...
עמית, הורה לילד עם צרכים מיוחדים סיפר ל"פ"ת עכשיו" על הבטחות העירייה שהופרו, על התנאים שבגן שהעירייה בחרה לילדים בעלי צרכים מיוחדים בפ"ת: מה שהיה אמור להיות - בנו גן אקי"ם בשכונת אם המושבות לטובת ילדי אקי"ם, כל המבנה הוקם, הוכן, הונגש מבפנים ומבחוץ לטובת ילדים עם צרכים מיוחדים, חלקם אפילו סיעודיים והובטח להורים לפני שנתיים שהם יקבלו את המבנה החדש ואז אמרו להם לפני שנתיים – תשמעו עוד לא סיימנו את הבנייה, חסרים אישורים, תעברו שנה הבאה. הגיעה השנה הבאה ולהפתעתי אני מגלה שהכניסו לשם ילדים מהחינוך הרגיל, שלושה שבועות לפני תחילת השנה – אני מגלה את זה. אני פונה לעירייה וענו לי יש מחסור בגני ילדים בשכונה, אז במקום ילדי אקי"ם, נשים שם את ילדי החינוך הרגיל ואתם תעברו, לא מבטיחים, אבל אתם תעברו עוד שנה כי לכם יש כרגע מבנה ראוי ואתם באים בהסעות. המבנה עדיין ראוי ומתאים לצרכים שלהם.
ביקשתי מהם את כל האישורים של הבודק של משרד הביטחון, כיבוי האש והנגישות. ביקשתי את האישורים של מתקני גני הילדים, כי אמרו להם שאסור לצאת לחצר כי זה לא מאושר, עד היום לא סיפקו לי אף אישור בטיחות. באתי לבדוק את השטח: הזדעזעתי מרמת הבטיחות, מרמת התברואה, זה זלזול, זה רשלנות פושעת, עכברים, גללים של עכברים, ג'וקים, כל הרצפה מתקלפת, הקירות מתקלפים, יש שם סתימה בשירותים כבר שלושה שבועות שמתחננים לעירייה שתבוא לתקן את זה, כבר התחילו נזילות על הקירות, כל החצר בכלל לא נגישה, סגרו להם את החצר, הם לא יכולים לצאת לחצר, יש שם מדרגה ויש שם ילדים על כיסאות גלגלים, ילדים סיעודיים. יש שם ברזלים בולטים, מזגנים שפירקו מהקיר והברזלים שלהם בולטים מהקיר.
למה לדעתך הילדים לא עוברים לגן החדש וילדי החינוך הרגיל כן עוברים לשם?
הילדים בחינוך הרגיל כבר קיבלו שיבוץ פעם אחד וההורים התלוננו ואמרו - אנחנו לא יכולים לצאת מהשכונה, חסר כביש גישה מיעל רום למבצע יפתח, כדי להגיע לרחוב מבצע יפתח צריך לצאת מהחינוך ובגלל שאנחנו באים בהסעות ובגלל שלטענתם המבנה ראוי.
האם תפתחו במאבק?
ההורים פה עייפים, אין להם כוח, אם זה תלוי בי, אני לא פותח את השנה, אני בא עם הילדים לעירייה עם הכיסאות הגלגליים, כולל הילדים הסיעודיים. ההורים אומרים: ההוצאות שלנו גדולות, קשה לנו. אני כועס, אשתי בוכה, אני מותש בגלל הטיפול בילד, איך אני יכול להילחם, יש הורים שכבר הרימו ידיים, אנחנו איתך, אבל אנחנו לא יכולים. הגן הזה לא צריך שיפוץ הוא צריך שיקום.
מה המצב של הגן החדש?
הגן החדש מעולה, גן שתכננו אותו בדיוק לילדים האלו, עם חדרים שמיועדים לטיפולים של ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, קלינאות תקשורת.
אמא של ילד שיעבור בספטמבר לגן אק"ים, מקווה שהוא לא יאלץ לעבור לגן בכפר אברהם:
"הגן הנוכחי לא מותאם לילדים נכים. לא ברור לי איך לא עשו כלום עד היום. בנוסף, העירייה תתן לך תשובה בנוגע למיקום. המיקום לא רלוונטי, מה שחשוב זה המקום. עצם זה שבנו את המבנה זה מכיוון שמישהו הגיע למסקנה שהגיע הזמן להעביר את הילדים כי הגן אינו ראוי."
תגובת דובר העירייה:
העירייה בשיתוף הורי גן אקי״ם סיירו בשטח הגן והעירייה התחייבה שמיד עם סיום הלימודים בגן ב - 15/8, העירייה באמצעות קבלן תשפץ ותשדרג את הגן על פי מה שסוכם עם ההורים כדי שיהיה ערוך ומוכן לקליטת הילדים עם פתיחת שנת הלימודים.
העירייה אכן התחייבה להעביר את ילדי הגן למתחם חדש, אך בשנה האחרונה, לאור גידול האוכלוסייה הצעירה בעיר, עלה צורך בהול בפתיחתם של 4 גנים לחינוך הרגיל ולחינוך המיוחד באזור שכונת כפר אברהם. לפיכך, הוחלט להקצות את המתחם החדש עבור ילדי גני החינוך הרגיל והמיוחד, על מנת לתת מענה מיידי למצוקת הגנים בעיר. מדובר בפתרון זמני בלבד, וכבר בשנת הלימודים תשע"ח יועברו ילדי אקי"ם למקום, כמובטח.
יודגש כי הצוות המקצועי של מנהל החינוך בעיריית פתח תקוה ער וקשוב לכלל בקשות ההורים ומקיים שיח רציף עימם לכל אורך השנה.
נכתב על ידי
אסף פרידור
B.A בממשל, המרכז הבינתחומי בהרצליה. M.A במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל אביב. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח: שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף הציבור.


תגובות
אורח | 10:38 15.08.16