דלג לתוכן העמוד דלג לחיפוש באתר דלג לתפריט האתר

לפרסום חייגו: 03-9290020

חדשות בפתח תקווה

מידע אקטואלי על כל מה שמתרחש במלאבס, העיר הישנה ובפתח תקוה העיר החדשה.

בת 20 מפתח תקווה ו-4 ישראליות נוספות עצורות בבולגריה בחשד שניסו להבריח 93 ק"ג עלי גת (וידיאו)

רבקה זוארץ מפתח תקווה ו-4 ישראליות נוספות עצורות בבולגריה כשבוע ימים • ביהמ"ש בורונה האריך את מעצרן בחודשיים • לטענת ההורים ועורך דינן עו"ד ציבין מדובר בנערות נורמטיביות שהולכו שולל. "פ"ת עכשיו" מלווים את הפרשה ומעדכנים בכל הפרטים. צילום להמחשה.

פורסם בתאריך:


רבקה זוארץ בת 20 מפתח תקווה עצורה בבולגריה כשבוע ימים ביחד עם חברותיה: צופיה יהודה (21), בת אל פרץ (22),  אדל צורף (20), תושבות בני ברק, ראשון לציון, ונתניה (בהתאמה).

ארבעת הישראליות עצורות בבולגריה כשבוע ימים בחשד שניסו להבריח 93 ק"ג עלי גת.

ביום רביעי האחרון פסק בית המשפט בוורנה שבבולגריה כי הארבע צפויות להישאר בבית המעצר בוורנה בחודשיים הקרובים. 
בחקירת המשטרה הסבירו הנערות שלא ידעו כי מדובר בסמים, וכי בישראל הגת מותר לשימוש.

סוחר גת ממרכז הארץ פיתה את הנערות ושלח אותן להבריח גת לבולגריה, בתמורה, שילם לכל אחת מהן סכום בסך 4,000 – 2,000 ₪

הנערות הגיעו לשדה תעופה בורונה וכאשר הבחינו במכונת השיקוף של המזוודות, התקשרו לסוחר סמים שהנחה אותן להשאיר את המזוודות במסוע ולהגיע ישירות לבית מלון וכך עשו, אך כשהגיעו השוטרים הבולגרים עצרו אותן.

יצויין כי החזקת צמח הגת אינו נחשב עבירה פלילית בארץ, אולם במדינות רבות הגת הוא סם בלתי חוקי ומי שפועל להכניס אותו למדינה או שמחזיק בו, דינו מאסר.

 הורי הצעירות מבקשות את עזרת הציבור בגיוס של כ-150 אלף שקלים עבור תשלום לעו"ד מקומי, אוכל כשר שמועבר אליהן בכלא, בגדים וסכום הערבון שידרשו לשלם במידה ובית המשפט יחליט לשחררן למעצר בית. לטענת ההורים, הצעירות מוחזקות בתנאים קשים בבית המעצר בעיר ורנה, כך לפי פרסום של שמעון איפרגן באתר 'מאקו'.


עו"ד מרדכי ציבין אשר מייצג ומסייע לנערות בורונה, המתמחה, בין היתר - בטיפול באסירים ישראלים בחו"ל ובעניני אינטרפול, התראיין לתכנית "הכל כלול" ברשת 13


עו"ד ציבין מוסיף:  "לאור ריבוי המקרים ההולך וגובר- של הברחות גת לחו"ל. הגיעה העת שמשטרת ישראל והפרקליטות יתייחסו לתופעה, אין ספק שמעצר לצורך חקירה של אלו שמפתים ושולחים את הבלדרים, ימגר את התופעה. למרות שהשימוש בגת חוקי בישראל, עדין ניתן למצוא בחוק הפלילי,  התייחסות לתופעה , כמו למשל,  מרמה וקבלת דבר במרמה , בנוסף יש מקום להתערבות רשויות המס, מדובר בהעלמת מס והלבנת הון. כמו כן, עצם חקירת המשלחים ובעקבות כך פרסום בתקשורת, יש לה אפקט הרתעתי.

 מדובר בנערות תמימות, עובדות, נורמטיביות לחלוטין, ממשפחות טובות. כמובן ללא עבר פלילי, אשר הולכו שולל ע"י מי ששלח אותם. נאמר להם , שאין בעיה חוקית עם גת, כמו בישראל "


 

תגובת משרד החוץ:

בעת האחרונה אנו עדים לעלייה במספר האזרחים הישראלים הנעצרים באירופה בגין נסיון להברחת כמויות גדולות של צמח הגת.

לפני כשבוע נעצרו 4 צעירות ישראליות שניסו להכניס דרך שדה התעופה בעיר ורנה, בולגריה, כ-100 ק"ג של עלי גת.

צמח הגת נחשב לסם מסוכן במדינות אירופה השונות ולכן הצעירות, הנמצאות במתקן מעצר בעיר, עומדות בפני הליך משפטי ועלולות להיענש לתקופות מאסר בהתאם לחוק המקומי. שגרירות ישראל בבולגריה והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ מלווים את העצורות ואת המשפחות הדואגות בארץ. קונסול ישראל בסופיה, יהודה גולן, ביקר אמש את העצורות במתקן הכליאה ומטפל בקבלת תנאים הומניטריים בסיסיים עבורן בכלא.

תופעה זו מוכרת, לצערנו, כבר תקופה ארוכה, במהלכה נעצרו כ-150 אזרחים ישראלים במדינות אירופה השונות (רובם צעירים בגילאי 17-25). אזרח ישראלי אף נשפט ל-10 שנות מאסר בתורכיה בעוון נסיון להברחת גת מישראל דרך תורכיה.

משרד החוץ והמחלקה לישראלים בחו"ל באגף הקונסולרי שבים ומזהירים צעירים ומשפחותיהם לבל יתפתו להברחת הגת שעלול להסתיים בתקופת מאסר ארוכה במדינה זרה, בהוצאות רבות למשפחה ולקשיים נפשיים לעצור ולבני משפחתו.

תגובות

captcha
הקלד את המספרים שאתה רואה בתמונה:
1
בושה
שרית | 14:22   02.10.20