בהמשך לחתימת שר הפנים על תקנות הארנונה לעסקים בזמן המשבר, ראש העיר רמי גרינברג, הביא לאישור מועצת העיר שתתכנס הערב באופן מקוון, את הפטור בארנונה לעסקים בפתח תקוה למשך שלושה חודשים. הפטור תקף בין התאריכים 1 במרץ ל- 31 במאי ויינתן באופן אוטומטי.

התקנות כאמור יחולו על המגזר העסקי, לרבות משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד. עם זאת, נכסים מסוימים המפורטים בתקנות, יוחרגו ולא יהיו זכאים להנחה או לפטור מתשלום הארנונה. מדובר בין היתר במבני בנקים, חברות ביטוח, בתי מרקחת, חניות מזון, חנויות אופטיקה או חנויות מוצרי היגיינה ומעבדות לתיקון מחשבים ומכשירים סלולריים.

המחזיקים בנכסים הזכאים לפטור ששילמו ארנונה מראש יקבלו החזר כספי. מחזיקי נכסים ששילמו חשבון ארנונה בגין התקופה מרץ- אפריל 2020, סכום הפטור יקוזז מחשבונות ארנונה מאי – יוני, יולי - אוגוסט.

ראש העיר רמי גרינברג: "אנחנו נמצאים בעיצומו של משבר שטרם נראה כמותו במאה השנים האחרונות. אני מברך על החלטת הפנים והאוצר לאפשר פטור מארנונה לעסקים לשלושה חודשים. חשוב לציין כי מלבד הפטור בארנונה, עם פרוץ המשבר קידמנו מגוון יוזמות מקומיות אשר יטיבו עם בעלי העסקים בתקופה זו. בין היתר, הוקם מטה לעסקים שסיפק מענה לשאלות על זכויות, הטבות ומידע כללי על ההגבלות וההנחיות של משרדי הממשלה."