חברת המועצה ענת זנזורי פרסמה הצעה לסדר היום שבכוונתה להעלות בישיבת המועצה הקרובה. המטרה להקל על עסקים שנפגעו ממשבר הקורונה הנוכחי.

ההשראה להצעתה של זנזורי מגיעה מבאר שבע, שם ראש העיר רוביק דנילוביץ' הציע לדחות תשלומי ארנונה ואגרות שילוט לבעלי עסקים קטנים וגדולים.

היוזמה של דנילוביץ' מתפשטת ברחבי הארץ וערים נוספות הצטרפו ליוזמה ובהן הערים אשדוד ואשקלון.

זנזורי כאמור מאמצת את היוזמה של דנילוביץ' ובהצעה ששלחה לראש העיר נכתב:

"בעקבות מגיפת הקורונה הפוקדת את מדינת ישראל, המאלצת רבים מהתושבים להסתגר ולהשאר בבתים, אין ספק שהפגיעה בעסקים הקטנים והבינוניים היא משמעותית להמשך קיומם בשל חוסר בהכנסות שוטפות.

אי לכך, אבקש להעביר הצעה לסדר למען העסקים הקיימים בעיר פ"ת ולאפשר גם להם להצטרף ליוזמת ראש עיריית ב"ש לדחיית תשלומי ארנונה ואגרות שילוט.

אין ספק שדחיית התשלומים תאפשר לבתי העסק מרחב נשימה ואפשרויות תשלום נוחות יותר."

יוזמת דנילוביץ'

"לאור הנסיבות החמורות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה ועל מנת לסייע לבעלי העסקים הקטנים והבינוניים ולהקל עליהם בתקופה זו, החליטה עיריית באר שבע שכל התשלומים החלים על העסקים הקטנים והבינוניים בגין ארנונה, קנסות ואגרות שילוט שמועד פירעונם הגיע ו/או יגיע לתשלום יידחו עד ליום 1/5/2020 (מי שלא מעוניין בכך יוכל לשלם במועדים המקוריים)."

נעקוב אחר ההתפתחויות לגבי ההצעה ונדווח.