דפנה זיו בוסאני, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה במרכז שניידר לרפואת ילדים, מציעה מספר דרכים להתמודד עם מאכלי ומנהגי החג, על מנת שנוכל לעבור את ארוחת ליל הסדר בשלום ובלי תוספת במשקל: חשוב לשמור על גבולות סבירים ולמצוא את האיזון, כך שנוכל לשמור על המשקל ולא לסיים את החג עם 2-1 ק"ג עודפים.  חשוב לזכור להרבות בשתיית מים: שתיית מים חשובה מאד בכל ימי  השנה, אך במיוחד בפסח, אנו זקוקים לנוזלים על מנת להתגבר על יובש המצות כמו כן מכיון שהמצה יבשה אנו נוטים לשבוע ממנה פחות ולכן רצוי לשלב שתיית מים אשר מספקת לנו את הנוזלים החסרים ותורמת לתחושת שובע. מאכלי פסח עשירים בקלוריות, לכן יש לשים לב כי הערך הקלורי של מצה שווה לשתי פרוסות לחם רגיל או 4 פרוסות לחם קל, 2 קניידלעך שווי ערך לפרוסת לחם וכן מאכלים מסורתים של החג כמו המצות המטוגנות ושאר המאכלים המטוגנים המוצעים לנו בחג, ערכם הקלורי גבוה. מומלץ לאפות מאכלים במקום לטגן אותם.

לאוכלי קטניות מומלץ לאכול פריכיות אורז במקום מצות לשלב קטניות כמו שעועית, עדשים וחומוס. זו גם הזדמנות לנסות קמחים שונים כמו קמח חומוס, קמח עדשים, קינואה וקמח שקדים. אגוזים שקדים ובוטנים  נמנים על המזונות הפופולריים בחג, הם מהווים מקור טוב לשומנים הנחשבים טובים ובריאים, מכילים גם סיבים תזונתיים שחשובים לבריאות מערכת העיכול ומכילים ויטמינים ומינרלים. לצד היתרונות, יש לזכור כי הם מכילים כמות גבוהה של קלוריות ולכן יש לצרוך מהם במידה לא בחופנים אלא ביחידות בודדות. פסח מסמל את האביב מביא איתו ימים יפים אותם מומלץ לנצל לפעילות גופנית לכל המשפחה. חשוב לזכור כי פעילות גופנית מעבר לתועלת הבריאותית משפרת את ההרגשה ואת מצב הרוח.