בוקר חגיגי היה היום בעיר וזאת על אף מגבלות הקורונה וההנחיות. ברוב בתיה"ס הגיעו כל התלמידים, בדירוג לפי הקפסולות ושנה"ל תשפ"א, אשר ללא ספק תהיה שונה, החלה!

ראש העיר רמי גרינברג יחד עם חבר הכנסת עוזי דיין (שפתח את הבוקר בפתח תקוה), ראש מינהל החינוך ומ"מ רה"ע, רון כץ, מנהל מינהל החינוך רמי הופנברג, מנהלי האגפים, נציגי הפיקוח ואנה נבות יו"ר ועד ההורים העירוני, סיירו בבתי הספר לביקור קצר ובירכו את התלמידים, התלמידות וצוותי ההוראה.

הם פתחו את הבוקר בקביעת מזוזה בגן פשוש ברחוב קפלנסקי, גן ששופץ והונגש. משם המשיכו לבי"ס אלימלך כנר שם נפתח השנה מסלול לימודים ייחודי, צומח (התחיל כעת בשכבת כיתות א'), ברוח החינוך המונטסורי. הצוות המשיך לבי"ס קפלן וכן לתיכון בן גוריון שם בירכו את המנהל החדש חגי קרקו. 

הצוות המשיך לשש שנתי יצחק שמיר שם הסתיימו העבודות לבניית בניין המינהלה החדש, ביקרו בבית ספר מעוף (חינוך מיוחד), המשיכו לישיבת אמית אלירז- בירכו את המנהל החדש עופר ארן, המשיכו לחטיבת ברנר, לבי"ס דעת מבינים, לבי"ס שובו, לבי"ס אמיר, לבי"ס נצח ולבי"ס אורנים.

פתיחת הלימודים במספרים

בפתח תקוה  3,610 ילדי גן חובה, 3,631 תלמידים יתחילו השנה את לימודיהם בכיתה א', 2,899 תלמידים יתחילו את כיתה ז', ו-2370 תלמידים יתחילו את כיתת יב' בדרך לסיום לימודיהם במערכת החינוך (נתונים אלה כוללים רק את החינוך המ"מ והממ"ד). 

14,436 ילדים ילמדו בגני הילדים. 28,269 תלמידים ילמדו בבתי הספר היסודיים, 19,353 תלמידים בבתי הספר העל יסודיים, ובחינוך המיוחד כ-3,700 תלמידים. מספרים אלה כוללים את התורני, החרדי והמוכש"ר.

בעיר קיימים מאות מבני חינוך, ביניהם 467  גני ילדים (כולל חינוך מיוחד והמוכש"ר), 60 בתי ספר יסודיים (כולל חרדי והמוכש"ר), 11 חטיבות ביניים מ"מ, 5 תיכונים ממלכתיים, 7 שש-שנתי ז'-יב' ממ"ד ו- 3 תיכונים טכנולוגיים, 22 בתי"ס על יסודיים לחינוך החרדי והמוכש"ר, כל זאת בנוסף ל-15 בתי ספר של החינוך המיוחד (כולל חרדי והמוכש"ר).

 

להלן רשימה חלקית של השיפוצים:

עשרות מיליוני שקלים הושקעו בבנייה חדשה לקראת שנת הלימודים הנוכחית. בין היתר:

למערכת החינוך נוספו אנשי חינוך חדשים, סייעות, גננות, מורים, כוח עזר למורים ואנשי הנהלה.

השנה חלו שינוי כוח אדם במנהלי ובמנהלות בתי הספר:

מערכת החינוך בפתח תקוה התכוננה במיוחד להיבטים של למידה מרחוק תוך דגש על חדשנות פדגוגית ומיומנויות המאה ה-21. התקיימו עשרות השתלמויות בתחום הפדגוגיה של הלמידה ההיברידית – שמשלבת למידה מרחוק עם למידה במסגרות רגילות. לבתי הספר נשלחו חומרי למידה מתאימים ונבנה מערך שיסייע לבתי הספר והגנים באתגרי השנה, בשיתוף הפיקוח של משרד החינוך.

מערכת החינוך של פ"ת היא מהמובילות בארץ בשילוב הוראה חדשנית מרחוק, ויש לה שיתוף פעולה הדוק עם חברת מיקרוסופט ושימוש נרחב ב"ענן המיחשוב העירוני 365", לקראת תחילת השנה נערך כנס ארצי של מיקרוסופט שעסק בלמידה ובו הציגו נציגי מינהל החינוך את הפעילות הענפה של העיר פתח תקוה. לקראת פתיחת השנה נערכו גם כנסים מיוחדים עם ועדי ההורים והוועד המרכזי כדי לשתפם בהערכות לשנה המיוחדת ולנהל שיח פתוח בנושאים השונים.

גם השנה תינתן התייחסות מיוחדת לילדים אלרגיים. בבתי הספר בהם יש ילדים אלרגיים יהיה שלט מאיר עיניים בכניסה לביה"ס, ובחדר המורים יהיה שלט מפורט בו יופיע שם הילד, כיתה והאלרגיה הייחודית לו. בבתי הספר התקיימו הדרכות והסברים לצוותי המורים ולתלמידי הכיתות הרלוונטיות על ידי אנשי מקצוע ובמעורבות הדיאטנית העירונית. צוות חשיבה הכולל נציגות של ההורים התכנס במהלך השנה על מנת לדון בהעלאת המודעות וקידום הנושא.

השירות הפסיכולוגי החינוכי מקיים לקראת פתיחת שנת הלימודים הרצאות, סדנאות הורים בזום, מענה פרטני להורים ולתלמידים, ומציע שפע של כלים להתמודדות עם פתיחת שנת הלימודים והאתגרים העומדים לפתחנו, לרבות התמודדות עם התחושות שיוצר נגיף הקורונה.

במהלך התקופה האחרונה התקיימו בזום ימי עיון והערכות לקראת פתיחת שנת הלימודים לכל צוותי החינוך וההוראה, הסייעות ואנשי המינהלה. כמו כן, התקיימו כנסים לרכזי ביטחון, מאבטחים ומנהלים.

ראש העיר רמי גרינברג אמר "איפשרנו לימודים במרחבים ציבוריים הסמוכים לבתי הספר ובנוסף ביצענו השנה שיפוצים ועבודות. מערכת החינוך של פ"ת היא מהמובילות בארץ בשילוב הוראה חדשנית מרחוק, ויש לה שיתוף פעולה הדוק עם חברת מיקרוסופט ושימוש נרחב ב'ענן המיחשוב העירוני 365'. אני מודה לצוות מינהל החינוך ברשות ולכל צוותי ההנהלה וההוראה, על המאמצים הכבירים לקראת פתיחת שנת הלימודים ומאחל הצלחה בלימודים לכל התלמידים והתלמידות".

מ"מ רה"ע וראש מינהל החינוך רון כץ "מערכת החינוך בפתח תקוה נפתחה היום בהצלחה רבה. מערכת החינוך בעיר התכוננה במיוחד להיבטים של למידה מרחוק תוך דגש על חדשנות פדגוגית ומיומנויות המאה ה-21 . הלמידה העירונית גובשה על פי עקרונות המתווה הארצי ומאגדת בתוכה מודלים המדגישים ערכים של גמישות, יצירתיות ואוטונומיה ניהולית, כל זאת מתוך תפיסה כי התלמיד הוא במרכז והחינוך בראש הוא לא בגדר סיסמה אלא דרך מקצועית. אני מודה לכל צוות מינהל החינוך על העבודה המאומצת ומאחל הצלחה רבה ושנה מוצלחת לכל התלמידים, התלמידות ואנשי החינוך בעיר".